۰ نفر

از امروز؛

موج سرما آغاز شد

۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳
کد خبر: 470004
موج سرما آغاز شد

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی نسبت به کاهش دمای بین ۶ تا ١٠ درجه ای در بخش هایی از کشور که شامل بیش از ١٠ استان می شود از امروز یکشنبه تا روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «صادق ضیاییان» از نفوذ سامانه جدید به کشور خبر داد و گفت: عمده فعالیت این سامانه به شکل کاهش دمای محسوس در بخش هایی از کشور است.

وی گفت: بر این اساس از صبح امروز شاهد کاهش دمای ٨ تا ١٠ درجه در استان‌های خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران، خراسان جنوبی و سمنان خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: هم چنین از امروز با کاهش دمای ۶ تا ٨ درجه‌ای در استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، نیمه شمالی استان اصفهان، یزد، قم، شمال سیستان و بلوچستان و کردستان هستیم.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام شده کاهش دما از فردا شروع و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

به گفته ضیاییان بیشترین کاهش دما مربوط به روز سه شنبه و چهارشنبه صبح خواهد بود.

وی ادامه داد: طی فعالیت این سامانه در کشور انتظار داریم بارش‌ها از عصر یکشنبه آغاز و تا عصر روز دوشنبه در استان‌های گیلان، مازندران،گلستان، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات شمال استان تهران ادامه داشته باشد.

ضیاییان گفت: بر این اساس  دمای هوای پایتخت طی روزهای اینده به ١٣ درجه خواهد رسید و خنک می‌شود و پاییز در بیشتر استان‌های کشور خود را نشان خواهد داد.