۰ نفر

معاون کل وزارت بهداشت؛

محدودیت‌های کرونایی برمی‌گردد

۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۴۱
کد خبر: 469000
محدودیت‌های کرونایی برمی‌گردد

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بازگشت محدودیت‌های کرونایی به برخی استان‌ها خبرداد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا وسیما، ایرج حریرچی با اعلام این خبر گفت: در استان قم با توجه به افزایش ابتلا در روزهای اخیر، با موافقت ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا محدودیت‌هایی اعمال خواهدشد.

وی افزود:در استان آذربایجان شرقی نیز ستاد استانی با توجه به اختیارات استانی تصویب شده، در برخی مکان‌ها که افزایش قابل توجه ابتلا دارد، مجبوریم قسمتی از دورکاری‌ها و فاصله گذاری‌های فیزیکی اجرا خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز تاسف از کاهش میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه، گفت: همزمان ویروس دچار جهشی شده که سرایت پذیری آنرا بالا برده است.

حریرچی افزود: در تمام کشورها سرایت پذیری انتقالِ درون خانوادگی، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در موج‌های قبلی همه گیری، معمولا شکل انتقال درون جامعه‌ای بود و انتقالِ درون خانوادگی به میزان وجود داشت، اما این انتقال هم اکنون افزایش یافته است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مردم باید درون خانواده‌ها مراقبت بیشتری کنند، چرا که الان هر کسی مبتلا می‌شود دیگر اعضای خانواده هم را مبتلا می‌کند که خطرناک است و ممکن است موج‌های دیگری ایجاد کند.

حریرچی خاطر نشان کرد: با هر جهش ژنی که ویروس پیدا می‌کند و به سمت بدترشدن می‌رود، وظیفه ما در قبال رعایت اصول سه گانه زدن ماسک، شستن مداوم دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیشتر می‌شود.

 از حضور در مکان‌های شلوغ خودداری کنید

وی از مردم خواست از حضور در مراسم ترحیم و تشییع و تجمع و گردهمایی‌ها در مراکز تفریحی و پارک‌ها خودداری کنند تا بتوانیم بر این بیماری غالب شویم. 

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: هر گونه تماس اجتماعی و مجاورت با دیگران، انتقال بیماری را بالا می‌برد، حتی اگر این تجمع و تماس برای کار واجب و ضرروی باشد باید آگاهانه انتخاب کنیم.

وی اظهار کرد: در مسائلی که مربوط به معیشت و آموزش مردم است باید تماس‌ها حداقلی باشد تا چرخ اقتصاد مختل نشود، اما تماس‌های غیر ضروری، مسائل تفریحی و تجمع در مراکز تجاری و خرید باید به حداقل برسد.

بررسی پیشنهادهای اعمال محدودیت در تهران

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره احتمال اعمال محدودیت در تهران با توجه به وضعیت قرمز آن، گفت: در مورد تهران رئیس ستاد مقابله با کرونای کلان شهر تهران و استانداری، درخواست‌هایی دارند که در حال بررسی است.

حریرچی گفت: اگر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در این زمینه به جمع بندی برسد، اقداماتی انجام خواهد شد.

وی افزود: تهران علاوه بر اهمیت آن، به علت کثرت و تراکم جمعیت و تاثیری که در کل کشور دارد، پیشنهادهایی در خصوص تصمیمات جدید شده است که به محض تصویب اعلام می‌شود.