۰ نفر

یک نماینده مجلس خبر داد؛

برنامه مجلس برای افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته!

۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۳۸
کد خبر: 467724
برنامه مجلس برای افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته!

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز حقوق ماهیانه برخی فرهنگیان بازنشسته کمتر از ۲ میلیون تومان است و افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم نداشته‌اند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، روح‌الله عباسپور؛ نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از میزان حقوق دریافتی فرهنگیان بازنشسته اظهار کرد: برخی از بازنشستگان آموزش و پرورش که 15 سال قبل بازنشسته شده‌اند، هنوز افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم نداشته‌اند و نسبت به همان زمان، دریافتی ماهانه دارند.

وی افزایش نیافتن حقوق ماهانه برخی فرهنگیان متناسب با نرخ تورم را ظلمی در حق این قشر زحمتکش دانست و تصریح کرد: حقوق برخی فرهنگیان بازنشسته در حالی ثابت مانده که قیمت مسکن در ‌کوتاه‌مدت 6 برابر افزایش یافته است.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه برخی معلمان بازنشسته حقوق دریافتی ماهانه‌شان کمتر از 2 میلیون تومان است، افزود: این وضعیت باید اصلاح شود، نباید یک معلم که همه عمر، سرمایه و جوانی‌اش را برای اعتلای نسل این کشور قرار داده، امروز از کمترین حقوق برخوردار باشد.

عباسپور تصریح کرد: باید عدالت در پرداخت حقوق‌‌ها رعایت شود، امروز بسیاری از اقشار نسبت به رعایت نشدن عدالت در پرداخت حقوق‌هایشان گلایه‌هایی را به نمایندگان مجلس دارند که واقعاً این گلایه‌ها به‌جاست و باید رسیدگی شود.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم به طور جدی از عدالت در پرداخت حقوق فرهنگیان بازنشسته و افزایش حقوق آنها با نرخ تورم استقبال می‌‌‌کند و حمایت‌های لازم را نیز در این زمینه حتی اگر نیاز به اصلاح برخی قوانین و آئین‌نامه‌ها نیز باشد را خواهیم داشت.