۰ نفر

در نتیجه بحران کرونا؛

مدیرعامل ایرباس در مورد تعدیل نیروها هشدار داد

۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
کد خبر: 467233
مدیرعامل ایرباس در مورد تعدیل نیروها هشدار داد

مدیرعامل ایرباس در نامه‌ای به ۱۳۰ هزار نیروی کار این شرکت خبر از تعدیل نیروها داد.

 به گزارش رویترز، بهبود آهسته تر از حد انتظار سفرهای هوایی در نتیجه بحران کرونا باعث شد شرکت هواپیماسازی ایرباس خبر از تعدیل نیرو های اجباری دهد. به این ترتیب، این شرکت در تقابل با اتحادیه های هواپیمایی و دولت فرانسه قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، گیوم فوری، مدیرعامل ایرباس این خبر را در نامه‌ای به 130 هزار نیروی کار این شرکت اعلام کرد که لحنی کاملا بدبینانه داشت. وی در این نامه که در روز جمعه منتشر شد نوشت:« من باید شفاف باشم: احتمالاً تعدیل نیروهای اجباری کافی نخواهند بود».

 اتحادیه هواپیمایی و دولت فرانسه از این هواپیما سازی خواسته جلوی اخراج های اجباری را بگیرد. ایرباس 15 هزار موقعیت شغلی خود را در مواجهه با سقوط تقاضا برای سفرهای هوایی کاهش داده است.

 شرکت ایرباس بارها هشدار داده دورنمای صنعت هوانوردی بی ثبات است چون بحران کرونا که بدترین بحران این صنعت است، تحویل هواپیماها را تحت تاثیر قرار داده و منابع مالی شرکت‌های هواپیمایی را به شدت کاهش داده است.

 افزایش ناامیدکننده سفرهای هوایی در فصل تعطیلات تابستان مانع طرح های تجدید ساختار ایرباس شده است. مدیرعامل ایرباس در این نامه نوشت:« متاسفانه بهبود حمل و نقل هوایی در فصل تابستان طبق انتظارات صنعت هوانوردی نبوده است. ما حالا باید آماده بحرانی باشیم که احتمالاً عمیق تر و طولانی تر از سناریو های پیشنهاد شده قبلی است».

 انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) که نماینده اکثر شرکت‌های هواپیمایی در سراسر دنیاست هفته گذشته اعلام کرد حمل و نقل هوایی نتوانسته در ماه جولای با سرعتی که انتظار می‌رفت بهبود یابد، در حالی که این فصل همواره فصل اوج درآمد صنعت هوانوردی بوده است.

  حمل و نقل هوایی در ماه جولای 80 درصد نسبت به همین ماه در 2019 کاهش داشت. این رقم در ماه آوریل برابر با 94 درصد بود.

شرکت هواپیماسازی ایرباس در طرحی که احتمالا تا پایان سال جاری میلادی ادامه داشته باشد، درخواست تعدیل نیروهای اختیاری و بازنشستگی های زودتر از موعد را داده بود.