۰ نفر

بارجیل فروشگاه اینترنتی خرید خشکبار و آجیل با ارسال رایگان

۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۵۲
کد خبر: 467124
بارجیل فروشگاه اینترنتی خرید خشکبار و آجیل با ارسال رایگان

ارائه خشکبار و آجیل درجه یک در بسته بندی‌های جذاب و دوستدار طبیعیت، با ارسال رایگان به کل کشور از مهم‌ترین وجوه تمایز بارجیل به حساب می‌آید.

قیمت بادام زمینی و فندق

امروزه، قیمت بادام زمینی و فندق درست مانند سایر خشکبار به طور دائمی در حال نوسان است. در چنین شرایطی، خرید این اقلام از مراکز معتبری نظیر بارجیل، اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. فندق و بادام زمینی، از محبوب‌ترین و پر خاصیت‌ترین انواع خشکبار و آجیل به شمار می‌روند. هر یک از اقلام یاد شده از خواص منحصر به فردی برخوردار بوده و به شکل قابل توجهی در بهبود سلامت کلی بدن تأثیرگذار هستند.

خواص بادام زمینی

پیش از آشنایی با عوامل موثر بر قیمت بادام زمینی، بهتر است با مشخصات و خواص کلی آن آشنایی یابید. بادام زمینی، بومی آمریکای جنوبی و برزیل است. در ایران نیز، این گیاه بیش‌تر در گیلان و حوالی آستانه اشرفیه می‌روید. این آجیل خوشمزه، منبع سرشار اسیدهای چرب ضروری، پروتئین، پتاسیم، فیبر و مقادیر قابل توجهی ویتامین‌ها و املاح معدنی به حساب می‌آید. ارزش غذایی بالا و توانایی آن در کاهش اشتهاء، بادام زمینی را به گزینه مناسبی برای رژیم‌های لاغری تبدیل می‌کند.

با این حال، لازم است توجه داشته باشید، بسیاری از افراد به این خوراکی خوشمزه آلرژی دارند. حساسیت به بادام زمینی می‌تواند مرگبار و خطرناک باشد. بنابراین، پیش از مصرف این آجیل پرطرفدار یا قبل از تعارف کردن آن، بهتر است از عدم حساسیت خود و فرد مقابل اطمینان یابید.

خواص فندق

فندق یکی از محبوب‌ترین انواع آجیل است که بیش‌تر در ترکیه، ایتالیا، گرجستان، یونان و در مناطقی از آمریکا به عمل می‌آید. در ایران، درخت فندق در بخش‌هایی از گیلان و مازندران می‌روید. این خشکبار پرطرفدار، از مقادیر قابل توجهی اسیدهای چرب اشباع نشده، منیزیم، کلسیم و ویتامین‌های B و E برخوردار است. از مزایای مصرف فندق می‌توان به مقابله با کم خونی، پیشگیری از سرطان، بهبود ترشح هورمون‌ها و بهینه سازی عملکرد ماهیچه‌ها اشاره کرد.

عوامل موثر بر قیمت فندق و بادام زمینی

موارد زیر از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت بادام زمینی و فندق به حساب می‌آیند:

  • فصل برداشت
  • حجم محصول
  • حجم صادرات
  • کیفیت محصول برداشت شده
  • محصول خام یا فرآوری شده

فصل برداشت

بادام زمینی و فندق، هر دو در اوایل فصل پائیز برداشت می‌شوند. بدیهی است که قیمت محصول در فصل برداشت، به مراتب پائین‌تر از سایر مواقع سال خواهد بود.

حجم محصول

بادام زمینی و فندق برای رشد و نمو به تابش خورشید و بارندگی کافی نیاز دارند. در یک فصل عاری از یخبندان و در صورت بارش کافی، حجم محصول به شکل قابل توجهی بالا خواهد بود. زیاد بودن حجم محصول برداشت شده در کاهش قیمت آن موثر خواهد بود.

حجم صادرات

از دیگر عوامل موثر بر قیمت بادام زمینی و فندق می‌توان به حجم صادرات آن‌ها اشاره کرد. میزان حجم محصول برداشت شده و کیفیت آن بر حجم صادرات و قیمت بادام زمینی و فندق تأثیر می‌گذارد. طبیعی است که عرضه این محصولات به بازارهای خارجی با سود بیش‌تری همراه خواهد بود. بالا بودن تقاضا در بازارهای جهانی، حجم عرضه در بازار داخلی را کاهش داده و قیمت را افزایش خواهد داد.

کیفیت محصول برداشت شده

کیفیت محصول برداشت شده از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت بادام زمینی و فندق به حساب می‌آید. دانه‌های بادام زمینی و فندق رسیده، درشت و مرغوب، به رنگ زرد مایل به سفید بوده و از چربی و رطوبت کافی برخوردار هستند. با جدا کردن لپه‌های ضخیم بادام زمینی و فندق با کیفیت، خواهید دید که درون آن‌ها نیز دارای همان انسجام و چربی و رطوبت سطحی قابل قبول است. طبیعی است که کیفیت محصول به شکل قابل توجهی در افزایش قیمت تأثیرگذار خواهد بود.

محصول خام یا فرآوری شده

خام یا فرآوری شدن آجیل هم در تعیین قیمت آن تأثیرگذار است. آجیل خام از بهایی به مراتب کم‌تر از آجیل برشته و طعم‌دار شده برخوردار است. به علاوه، مغز آجیل پوست کنده در مقایسه با انواع با پوست آن ارزان‌تر است.

سخن آخر

امروزه، انواع بادام زمینی و فندق مرغوب با انواع طعم‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. با مراجعه به وب‌سایت بارجیل، شما می‌توانید تنوع چشمگیر محصولات و بهترین قیمت بادام زمینی و فندق موجود در بازار را مشاهده کنید. این فروشگاه، با ارائه محصولات با کیفیت و قیمتی رقابتی نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. ارائه خشکبار و آجیل درجه یک در بسته بندی‌های جذاب و دوستدار طبیعیت، با ارسال رایگان به کل کشور از مهم‌ترین وجوه تمایز بارجیل به حساب می‌آید.