۰ نفر

پرداخت فوق‌العاده ویژه به معلمان تمام وقت

۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳
کد خبر: 466867
پرداخت  فوق‌العاده ویژه به معلمان تمام وقت

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: در این وزارتخانه دو مصوبه برای برقراری فوق‌العاده ویژه در حکم حقوقی فرهنگیان وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی الهیار ترکمن در مورد جزئیات طرح معلم تمام‌وقت اظهار کرد: در آموزش‌وپرورش دو مصوبه برای برقراری فوق‌العاده ویژه در حکم حقوقی شاغلین وجود دارد.

وی افزود: طبق مصوبه اول، همکاران فرهنگی که 6 ساعت بیشتر از ساعات کاری مجاز خود خدمت می‌کنند به‌عنوان معلم تمام‌وقت، معرفی‌ شده و از افزایش 17.5 درصدی فوق‌العاده ویژه در حکم حقوقی خود برخوردار می‌شوند.

الهیار ترکمن ادامه داد: همچنین طبق مصوبه اخیر در راستای رتبه‌بندی فرهنگیان، با توجه به رتبه حرفه‌ای آن‌ها، فوق‌العاده ویژه‌ای در حکم حقوقی این افراد برقرار شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع با اشاره به اینکه معلمان می‌توانند همزمان از مزایای هر دو مصوبه فوق‌العاده ویژه استفاده کنند، گفت: این مصوبات یکدیگر را نقض نمی‌کنند یعنی برای نیروهای آموزشی با توجه به رتبه آن‌ها به‌صورت سیستمی فوق‌العاده ویژه برقرار می‌شود و اگر همین نیروی آموزشی با افزودن 6 ساعت‌ به ‌ساعت تدریس خود به معلم تمام‌وقت تبدیل شود، از مزایای فوق‌العاده ویژه طرح معلم تمام‌وقت نیز برخوردار می‌‌شود.

وی گفت: با حمایت دولت و پیگیری وزیر آموزش‌وپرورش توانستیم امتیازات این افزایش حقوق را به‌صورت قانونی در بیمه و بازنشستگی فرهنگیان هم وارد کنیم.