۰ نفر

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا خبر داد:

افزایش بستری بیماران کرونا در مراکز درمانی

۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۰۰
کد خبر: 465879
افزایش بستری بیماران کرونا در مراکز درمانی

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، به ارائه گزارشی از وضعیت شیوع بیماری کرونا در ۲۴ساعت گذشته در استان تهران پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا زالی، در گفت و گوی زنده خبری، از بستری ۵۳۴ بیمار کرونایی در مجموعه بیمارستان‌ها در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این آمار ۱۱۱ نفر در بخش مراقبت ویژه بستری شدند. در مقابل ۳۲۴ بیمار نیز در ۲۴ ساعت گذشته ترخیص شدند.

وی ادامه داد: مدتی آمار بستری پایین‌تر از ۵۰۰ نفر در روز گزارش می‌شد، اما در طول سه روز اخیر این آمار افزایش یافته است.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، اظهار کرد: ۸ درصد از افرادی که در روز گذشته در بخش سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی استان تهران مراجعه کردند، نیاز بستری داشتند. در مقایسه با هفته گذشته موارد جدید بستری و موارد عمومی بستری در تهران ۱۴.۹ درصد افزایش داشته است. این آمار نشان می‌دهد با افزایش تعداد ابتلاء به بیماری با شیب ملایم رو به رو خواهیم بود.

وی عنوان کرد: کماکان تهران طبق شاخص‌های تعریف شده قرمز تلقی می‌شود و به نظر می‌رسد هفته آینده شرایط مشابهی را تجربه می‌کنیم. از همین رو، محدودیت‌های اعمال شده در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

زالی با اشاره به استقرار محدودیت‌های بند ۳ و ۴ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بیان کرد: مهم‌ترین مسئله کاهش حضور و دورکاری کارمندان تا پایان شهریور ادامه پیدا خواهد کرد. در هفته‌های اخیر استفاده منظم تر از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در محیط‌های اجتماعی، آمار قابل قبولی را به خود اختصاص داده است. همچنین امیدواریم در کنار این موارد، عدم حضور گروه‌های آسیب پذیر در اماکن عمومی و تجمعات و پرهیز از سفرهای غیر ضروری مورد توجه قرار گیرد.