۰ نفر

مدیرکل آموزش و پرورش تهران:

زنگ تفریح در مدارس ممنوع است

۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۰۳
کد خبر: 464483
زنگ تفریح در مدارس ممنوع است

مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت: هنگام فعالیت مدارس در روزهای کرونایی برگزاری زنگ تفریح به معنای گذشته ممنوع است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش تهران درباره تمهیدات انجام شده برای بازگشایی مدارس اظهار کرد: با توجه به اینکه اصل بر حضور دانش آموزان است در شورای مدرسه برای نحوه و روز‌های حضور در مدرسه تصمیم گیری می‌شود.

او ادامه داد: اگر براساس بررسی شورای مدرسه تراکم دانش آموزان بالا باشد گروه بندی آن‌ها و زمان حضور از طریق این شورا انجام خواهد شد که به دانش آموزان اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: در زمان فعالیت مدارس زنگ تفریح به معنای گذشته حذف شده است و دانش آموزان توسط معلم در کلاس رصد می‌شوند ضمن آنکه استفاده از ماسک هم الزامی است.

کمبود مواد ضدعفونی کننده در مدارس نداریم

فولادوند به ضدعفونی کلاس‌های درس و کمک برخی نهاد‌های دیگر برای این منظور اشاره کرد و گفت: مشکلی بابت مواد ضدعفونی کننده نداریم و این مواد به میزان کافی در مدارس موجود است. همچنین درباره نحوه استفاده مواد ضدعفونی کننده هم آموزش‌های لازم در نظر گرفته شده است.

او درباره دستورالعمل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده برای سرویس مدارس گفت: مینی بوس و ون باید با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند که نظارت بر این امر با فرمانداری‌هاست.

فولادوند با اشاره به اینکه سلامت کادر آموزشی رصد می‌شود، اظهار کرد: اگر در خانواده‌ فردی مبتلا به کرونا یا مشکوک به آن باشد نباید فرزندشان را به مدرسه بفرستند، با وجودی که اصل بر حضور دانش آموزان است، اما این امر منعطف خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه تمی دانیم کرونا چه زمانی به پایان می‌رسد، اظهار کرد: باید برای مقابله با بیماری آماده شویم و کار را مدیریت کنیم.