۰ نفر

نحوه انتخاب رشته در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۲۳:۱۶
کد خبر: 464403
 نحوه انتخاب رشته در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

با انتشار نتایج اولیه کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹، نحوه انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز شده اعلام شد.

 به گزارش اقتصادآنلاین، نتایج اولیه کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ امروز در سایت سازمان سنجش اعلام شد.

متقاضیان برای دسترسی به نتیجه آزمون خود لازم است شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) یا اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنند.

با انتشار کارنامه نتایج اولیه، مجاز شدگان باید نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اقدام کنند.

متقاضیانی که بر اساس محتوای کارنامه مذکور مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، لازم است نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود در موعد مقرر به ترتیب زیر اقدام کنند.

1- دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است، از عصر روز پنج‌شنبه 99/06/13 در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دریافت است. 

2- به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) اقدام کرده و با توجه به نتیجه اعلام شده در کارنامه اعلام نتایج اولیه، کدرشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب کرده و پس از آن در فرم پیش‌نویس (نمونه‌ای که به همین منظور در دفترچه راهنمای شماره 2 قرار دارد) درج کنند و پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود، از روز ‌شنبه 99/06/15 تا ساعت 24:00 روز سه‌شنبه 99/06/18، برای انتخاب رشته با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به متقاضی داده شده است (درج این اطلاعات برای ورود به برنامه انتخاب رشته اینترنتی ضروری است) نسبت به ثبت کد رشته محلهای انتخابی (حداکثر 100 کدرشته‌محل) و تکمیل فرم مذکور اقدام کنند. بدیهی است پس از تأئید نهایی رشته‌های انتخابی توسط متقاضی، رسید 15 رقمی توسط سیستم در اختیار وی قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نشده است.

3- متقاضیان مجاز به انتخاب رشته قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته، بندهای ذیل را مشاهده می کنند که در صورت علامتگذاری در یکی از این موارد به آنها اجازه انتخاب رشته داده می‌شود. بدیهی است هر زمان‌ مشخص‌ شود که‌ متقاضی‌ حقایقی را عمداً یا سهواً کتمان‌ کرده، در هر مرحله ‌(پذیرفته‌شدن‌، حین‌ تحصیل‌ ‌و ...) که باشد، از این آزمون‌ و آزمون‌ سال‌ بعد محروم‌ خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می شود.