۰ نفر

واکسن آنفلوآنزا از اواخر شهریور توزیع می‌شود

خرید واکسن آنفلوآنزا با ارائه کارت ملی

۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۲۲
کد خبر: 464071
خرید واکسن آنفلوآنزا با ارائه کارت ملی

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به جزییات نحوه توزیع و عرضه واکسن آنفلوآنزا در سال جاری گفت: هر فرد با مراجعه به داروخانه و با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی می‌تواند واکسن آنفلوآنزا را تهیه کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حیدر محمدی درباره وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا، گفت: تا قبل از پایان شهریور ماه توزیع واکسن آنفلوآنزا را انجام می‌دهیم. تلاش‌مان این است که تا پایان شهریور ماه بخش اعظمی از واکسن‌ها را وارد کنیم و توزیع آن‌ها را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بخشی از واکسن‌های آنفلوآنزا به کشور وارد شدند، افزود: قصد داریم تا میزان واکسن‌هایی که به کشور وارد می‌شوند، بیشتر شود تا توزیع آن‌ها را انجام دهیم. واردات واکسن آنفلوآنزا بیشتر از کشورهای فرانسه، هلند، روسیه و... است.

محمدی تاکید کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر توصیه می‌شود و اصلا توصیه نمی‌کنیم که سایر مردم آن را تزریق کنند. زیرا به دردشان نمی‌خورد، بلکه تزریق آن برای گروه‌های پرخطر جهت پیشگیری از ابتلای آنها به آنفلوآنزا است. برای سایر مردم صرفا نوعی هزینه اضافه است.

وی با بیان اینکه هنوز قیمت تمام شده آن برای مردم مشخص نیست، درباره نحوه عرضه واکسن آنفلوآنزا به مردم، گفت: توزیع و عرضه واکسن آنفلوآنزا مانند هر سال نیست و در عین حال اینطور هم نخواهد بود که مردم برای تهیه آن نیاز به نام‌نویسی داشته باشند. بلکه هر فرد به داروخانه مراجعه می‌کند و با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی می‌تواند واکسن را تهیه کند. علت این اقدام نیز آن است که هر فرد بتواند یک واکسن تهیه کند و در نتیجه هر فرد نمی‌تواند بیش از یک واکسن خریداری نماید.