۰ نفر

معاون آموزش متوسطه مطرح کرد

شیوه تقسیم‌بندی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید

۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۰۶
کد خبر: 463612
شیوه تقسیم‌بندی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید

معاون آموزش متوسطه گفت: در کلاس های متراکم دانش آموزان دو گروه می شوند و در ۴روز تقسیم می شوند و دو روز هم آموزش ها مجازی خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه در گفتگو با شبکه خبر درباره بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور گفت: در منطقه سفید دانش آموزان مشابه گذشته در کلاس درس حضور دارند و از فضای مجازی به عنوان رسانه مکمل استفاده می شود.

وی ادامه داد: در مناطق زرد روش های ترکیبی آموزش ارائه می شود و در شرایط قرمز آموزش غیرحضوری است اما به طور کلی در هر سه حالت بر نامه کلاس پایدار است.

کمریی بیان کرد: در شرایط زرد فاصله گذاری دانش آموزان در کلاس‌های پر تراکم انجام می شود. در ۳۵ درصد مدارس ها که تعداد دانش آموزان کمتر از ۵۰ نفر است نیاری به زوج و فرد کردن دانش آموزان نیست. اما در ۶۵ درصد باقیمانده نیاز به فاصله گذاری است و زمان حضور دانش آموزان متوسطه اول در مدارس به این گونه است که ۲ روز حضوری، ۲ روز شیفت مخالف آنها در مدارس حضوری دارند و ۲ روز هم آموزش مجازی است؛ در متوسطه دوم که ۳۵ ساعت آموزش دارند، ۲ روز آموزش حضوری، ۲ روز هم شیفت مخالف دانش آموزان حضوری برقرار است و دو روز بعد هم دانش آموزان به روش غیرحضوری آموزش دریافت می کنند و همه کتاب های درسی تحت آموزش خواهد بود.

کمریی بیان کرد: زمان کلاس‌ها در ابتدایی پایه اول ۲۵ دقیقه و در سایر پایه های ابتدایی ۳۰ دقیقه و در سایر دوره ها ۳۵ دقیقه است.