۰ نفر

نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی:

قیمت مرغ در ایام‌ تاسوعا و عاشورا نوسانی ندارد

۶ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۳۸
کد خبر: 462994
قیمت مرغ در ایام‌ تاسوعا و عاشورا نوسانی ندارد

نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی گفت: با توجه به شرایط مساعد عرضه، قیمت مرغ در ایام‌ تاسوعا و عاشورا نوسانی ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۹ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به روند مناسب  تولید و عرضه، قیمت مرغ در ایام تاسوعا و عاشورا نوسانی ندارد.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ محرم نداریم، بیان کرد: با وجود شرایط مساعد تولید، نیاز بازار به طور کامل تامین است و مشکلی در عرضه نداریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان آشفته است، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو کنجاله سویا ۹ هزار و ۵۰۰ تومان و ذرت ۲ هزار و ۷۰۰ تومان است که با نرخ مصوب فاصله دارد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه مرغداران رغبتی به جوجه ریزی در بازار ندارند، بیان کرد: با توجه به کمبود و گرانی نهاده‌های دامی، مرغداران قادر به ادامه تولید نیستند.

این مقام مسئول ادامه داد: علی رغم اذعان مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، بازار نهاده‌های دامی نه تنها بهبود پیدا نکرده بلکه حادتر شده که این امر واحد‌های تولیدی را در تامین نهاده‌های مورد نیاز با مشکلاتی روبرو کرده است.

به گفته وی، با وجود ترس مرغداران از گرسنگی مرغ‌های انتظار می‌رود که دستگاه‌های مسئول به وعده هایشان عمل کنند.

این مقام مسئول افزود: بنابر آمار ماهیانه ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با این وجود ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که این میزان جوابگوی نیاز داخل است.

به گفته وی، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، عرضه با نرخ‌های فعلی منطقی است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه جوجه یکروزه نداریم، تصریح کرد: با توجه به بحران صنعت مرغداری در ماه‌های اخیر، ذخایر مناسبی توسط دولت و بخش خصوصی جمع آوری شده که با وجود تولید مناسب مرغ مشکلی در عرضه نداریم.