۰ نفر

پیش‌نیازهای ورود به مدرسه آنلاین

۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸
کد خبر: 462182
پیش‌نیازهای ورود به مدرسه آنلاین

یادگرفتن درس و انجام تکالیف در شیوه آنلاین که از حدود دو هفته دیگر شروع می‌شود، نیاز به مقدماتی دارد که باید از الان فراهم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان،  از حدود دو هفته دیگر مدارس بازگشایی می‌شوند. امسال شرایط خاصی بر آموزش بچه‌ها حاکم است و متاسفانه به احتمال زیاد و با ادامه روند فعلی از همان 15 شهریور دانش آموزان باید به صورت آنلاین مدرسه را تجربه کنند. این مدرسه آنلاین ضرورت‌هایی دارد که باید کم کم مقدماتش را فراهم کنید تا بچه به درستی درس را یاد بگیرد و تکالیفش را انجام دهد.

1-‌ مکان آرام

همیشه یک مکان آرام و بدون سروصدا را انتخاب کنید؛ دقت کنید در مکانی که کودک می‌خواهد تکالیفش را انجام دهد، مواردی که باعث حواس‌پرتی او می‌شود مانند تلویزیون و ... نباشد تا با حواس جمع و دقت بالا بتواند کارش را انجام دهد.

2- فناوری، تعطیل!

 وقتی کودک می‌خواهد تکالیفش را انجام دهد، موبایل و تبلت و هرگونه وسیله بازی را که باعث می‌شود حواس کودک پرت شود، از او بگیرید. وقتی هم که قرار است آنلاین درس بخواند به او بیاموزید که ابزار فقط برای درس در اختیار اوست.

3- برنامه‌ریزی داشته باشید

 اگر برای کودک برنامه‌ریزی کنید و در منزل قانون داشته باشید؛ کودک به انجام دادن کارها طبق برنامه عادت می‌کند و آن‌ها را بدون هیچ اجباری انجام می‌دهد. حتما در برنامه روزانه کودک، استراحت و زنگ تفریح را فراموش نکنید و با چیدن برنامه‌های جذاب او را به انجام تکالیف تشویق کنید.

4- صریح بیان کنید از کودک چه می‌خواهید

 کودک باید بداند شما چه توقعی از او دارید و دقیقا چه کارهایی باید انجام بدهد. برای روشن شدن برنامه‌ها حتما با حوصله و سر فرصت با او صحبت کنید و قوانین‌تان را صریح به او بگویید.

5- تشویق فراموش نشود

 کودکان دوست دارند مورد تشویق و تمجید قرار بگیرند. اگر بعد از انجام به موقع تکالیفش او را تشویق کنید و بگویید که به او افتخار می‌کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. می‌توانید برای کارهای سخت‌تر و مهم‌تر جایزه هم در نظر بگیرید؛ البته نه به صورتی که تبدیل به وظیفه شود. حتما به کودک بگویید از این‌که تکالیفت را به موقع و مرتب انجام داده‌ای از تو راضی هستم. مهم است که بداند به چه دلیلی از او راضی هستید.

6- رشوه ممنوع

برخی والدین برای این‌که کودک تکالیفش را انجام دهد، به او رشوه می‌دهند. رشوه دادن برای این‌که فرزند درس بخواند و تکالیفش را انجام دهد، بدترین کار ممکن است؛ چون کودک هیچ تمایلی به انجام این کارها ندارد و فقط برای امتیازهایی که در نظر گرفته‌اید، دارد درس می‌خواند و هیچ لذت و بار مثبتی در این کار وجود ندارد.

7- صبور باشید

همیشه کارها همان‌گونه که ما می‌خواهیم پیش نمی‌رود. ممکن است گاهی فرزندان در یک زمان‌هایی انرژی لازم برای انجام تکالیف را نداشته باشند، انعطاف داشته باشید و اجازه بدهید فرزند با حال خوب به انجام تکالیف بپردازد تا حس خوبی به آن کار داشته باشد و حس اجبار را از او دور کنید.

8- با و ظایف‌تان آشنا باشید

درس خواندن، انجام تکالیف، آماده کردن وسایل و ... همه از وظایف کودک است؛ مسئولیت‌های فرزندتان را به دوش نکشید و به جای او درس نخوانید و تکالیف را انجام ندهید. شما به عنوان حامی فقط باید راهنمای کودک و در کنارش باشید، بقیه کارها وظیفه اوست.