۰ نفر

در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی:

توده ۱۰کیلویی از شکم بیمار خارج شد

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۲۶
کد خبر: 462043
توده ۱۰کیلویی از شکم بیمار خارج شد

در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی توده ۱۰کیلویی از شکم بیمار ۶۰ساله‌ای خارج شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عاطفه مریدی عضو هیئت علمی و فلوشیپ انکولوژی و معاون پژوهشی بیمارستان در این خصوص گفت: خانم ۶۰ ساله‌ای  با توده بسیار بزرگ شکمی به بیمارستان مراجعه کرد که از دو سال قبل دچار بزرگی تدریجی شکم شده بود و اخیرا تشدید یافته بود.

وی افزود: این بیمار به منظور توتال هیسترکتومی ابدومینال (TAH-BSO) یا خارج  کردن رحم و تخمدانها  بستری شد و در طی عمل جراحی توسط تیم جراحی زنان و انکولوژی بیمارستان یک توده ۱۰ کیلویی از شکم وی با موفقیت خارج شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه یادآور شد که با توجه به بزرگی حجم توده که کل شکم و لگن بیمار را پر کرده بود این بیمار با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده بود.

دکتر عاطفه مریدی خاطرنشان کرد: در سونوگرافی  انجام شده از این بیمار توده حجیم به سایز ۲۹×۱۸در لگن  با منشا تخمدان راست یا رحم دو شاخ منشا گرفته از شاخ سمت راست گزارش شد. در سی تی اسکن وی نیز توده‌ای حجیم (huge) در شکم و لگن به ابعاد ۳۰×۳۰×۱۶سانتی متر تشخیص داده شد که به نظر میرسد منشا آن تخمدان و حاوی  solid (جامد) باشد.

به گفته دکتر مریدی، براساس نتایج آزمایشات تومور مارکرca۱۵-۳وca۱۹-۹ نیز در این بیمار بالاتر از حد نرمال بوده است.

وی ضمن ارایه توضیحاتی درخصوص این جراحی گفت: پس از بررسی و معاینات بالینی و آزمایشگاهی،  بیمار توسط متخصصان جراحی زنان و انکولوژی بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفت و خوشبختانه با موفقیت توده مذکور به صورت کامل از شکم وی خارج شد و برای اولین بار است که توده‌ای به این بزرگی از بدن یک بیمار در این بیمارستان خارج می شود.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه، بیمار بعد از عمل به بخش ICUمنتقل شد و تحت مراقبت‌های لازم قرار گرفت. در حال حاضر حال عمومی بیمار خوب است و برای پیگیری درمان به بخش منتقل شده است.