۰ نفر

پس از 4روز؛

بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور پایان یافت

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۰:۰۲
کد خبر: 461792
بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور پایان یافت

بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور پس از کش و قوس‌های فراوان و در شرایط کرونایی پس از ۴روز برگزاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایان رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور پس از کش و قوس‌های فراوان و در شرایط کرونایی پس از ۴ روز برگزاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایان رسید.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: امسال به‌دلیل حساسیت و اهمیت سلامت شرکت‌کنندگان تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون افزایش یافته بود و جهت حفظ سلامت داوطلبان، محل برگزاری آزمون یک روز قبل به‌طور کامل ضدعفونی و گندزدایی می‌شد.

وی با اشاره به رضایت داوطلبان از نحوه برگزاری کنکور سراسری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: داوطلبان در گروه‌های آزمایشی هنر، علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی به رقابت پرداختند که با توجه به تعداد بالای شرکت کنندگان فاصله بین داوطلبان از ۱/۶ متر به ۱/۸ متر افزایش یافته بود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: در گروه آزمایشی علوم تجربی ۹/۶ درصد، در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۱/۶ درصد و در گروه آزمایشی علوم انسانی ۸/۵ درصد داوطلبان در آزمون حضور نداشتند.

وی بیان کرد: در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان به تربیت ۲۹ و ۲۴ درصد داوطلبان در آزمون غایب بودند که این درصد بالا به‌دلیل شرکت داوطلبان در دو گروه آزمایشی است.

حبیبی عنوان کرد: به‌دلیل تعداد بالای شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری نسبت به آزمون دکتری و کارشناسی ارشد و جلوگیری از ایجاد ازدحام، تب سنجی در این آزمون انجام نشد.

وی با اشاره به تکمیل فرم خوداظهاری توسط داوطلبان مبتلا به کرونا گفت: در آزمون دکتری  یک نفر و در آزمون کارشناسی ارشد نیز یک نفر نسبت به خوداظهاری اقدام کرده بودند که این عدد در آزمون سراسری صفر بود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: با توجه به نظر سنجی‌های انجام شده، ۹۵ درصد داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد امسال در استان اردبیل از نحوه برگزاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی رضایت کامل داشتند.

حال داوطلبان کنکور سراسری در شرایطی منتظر اعلام نتایج اولیه هستند که نحوه برگزاری کلاس‌ها و حتی ثبت نام پذیرفته شدگان در شرایط فعلی براساس گفته مسؤولان به شکل مجازی خواهد بود.