۰ نفر

تنها بانوی غسالخانه در ایلام +عکس

۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۰۲
کد خبر: 461133
تنها بانوی غسالخانه در ایلام +عکس

شیر زن ایلامی، تنها بانویی است که در غسالخانه شهر ایلام با لبیک به بیانات رهبری در کمک مومنانه، اموات کرونایی را غسل می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کرونا؛ این مهمان ناخوانده چندین ماه است در کشور و به تبع در این استان مرزی جا خوش کرده و با سرک کشیدن به زندگی مردم، به دنبال گرفتن قربانی است.

این ویروس منحوس با میل خود در جامعه جولان داده و هر مکانی که به مزاجش خوش آید، بساط پهن می‌کند و با گرفتن قربانی هر روز تعدادی از خانواده‌های این استان مرزی را عزادار می‌کند.

عدم توجه برخی مردم به توصیه‌های بهداشتی، استفاده نکردن از ماسک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خطر شیوع این ویروس را هر روز بیشتر از گذشته افزایش خواهد داد. هرچند اطلاعیه‌های مهم از سوی مسوولان بهداشتی در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا صادر می‌شود، اما انگار این افراد هنوز ویروس مرگبار را باور نداشته و با بی تفاوتی، افسار زندگی را به دست کرونا سپرده و سلامت خود را به خطر انداخت‌اند.

با شیوع کرونا و افزایش تعداد قربانیان، برخی غسالان با ترک محیط کار خود، شغل دیگر را انتخاب کرده، اما غسال‌هایی نیز هستند که غسل فوتی‌های کرونا در سالن تطهیر را برای خود افتخار دانسته و بیشتر از گذشته به شغل خود علاقمند هستند.

«صدیقه عزیزی زاده» متولد شهریور ۱۳۵۹ تنها بانوی غسالخانه بهشت رضا شهر ایلام حدود ۳ سال است، کار غسل میت‌ها را بر عهده دارد، وی خدمت به فوتی‌های ناشی از کرونا را برای خود ارزشمند دانسته و برای ادامه شغلش تلاش می‌کند.

دستور کمک مومنانه رهبر انقلاب سرلوحه و آغازگر جهادم است

این شیر زن ایلامی مشوقش را برای ادامه کار دستور رهبر انقلاب در خصوص کمک مومنانه می‌داند و می‌گوید: در راستای منویات رهبر انقلاب و سفارش ایشان به کمک های مومنانه، گرچه نتوانستم به صورت مادی کمکی داشته باشم اما تصمیم گرفتم به این نحو وظیفه شرعی کمک مومنانه رهبر را بجا آورم.

وی با اشاره به حمایت‌های خانواده هم، افزود: با شیوع کرونا با حمایت مادرم جایگاه شغلم بیشتر از گذشته برایم با ارزش شد، مهمترین دغدغه‌ام در این ایام این است حتی یک ثانیه اول خدا، دوم خدا و سوم اموات از کارم راضی باشند.

عزیزی زاده تصریح کرد: مادرم می‌گوید، مرگ و زندگی دست خداوند متعال است، موضوع کرونا  نباید سبب شود حق انسان که اشرف مخلوقات است پایمال شود و بدون غسل و طهارت دفن شوند، صحبت‌های مادرم قوت قلبی است که از مرگ هراسی نداشته باشم.

تنها غسال غسالخانه شهر ایلام، بیان داشت: یقین دارم اموات قدرتمندترین و موثرترین گزینه برای رسیدن به آرزوها و خواسته‌ها هستند، برای رضای خدا دلم را در گرو کارم گذاشته‌ام.

وی گفت: سپری کردن لحظاتی در کنار امواتی که حقیقت عالم را درک کرده و اکنون دستشان از دنیا کوتاه است، خالی از خاطره نیست، هنگامی که خانم‌های فوتی کرونا را غسل می‌دادم از همان لحظه اول تا پایان، لبخند بر لبان آنان نقش بسته، با دیدن این صحنه‌ها انگار دوباره متولد می‌شوم، چرا که آنان را برای دنیای دیگر متولد می‌کنم.

شیر زن ایلامی، دوست دارد ثواب کارش را با افراد دیگر شریک شود، اما به گفته وی تاکنون کسی حاضر به کار در غسالخانه نشده است چنین کاری کند.

وی افزود: با وجود کمبود امکانات موجود در غسالخانه تاکنون 70 میت کرونایی غسل داده‌ام، به وظایف خود به نحو احسن عمل می‌کنم زیرا حاضر نیستم از ثواب این دنیا و آخرت بی‌بهره باشم.

تنها به ثواب کارم دلخوش هستم

این بانوی ایلامی، در ادامه از امنیت شغلش گله‌مند است و می‌گوید: در روز چندین ساعت از زندگیم در غسال خانه سپری می‌شود، حقوقم ثابت نیست و باید پایان ماه چشمم به دست پیمانکار باشد، دلم تنها به ثواب کارم خوش است.

عزیزی زاده در پایان از مسوولان ارشد استان خواست، با سرکشی از غسالخانه و جایگاه استراحت غسال‌ها، در راستای رفع مشکلات و کمبودهای موجود چاره اندیشی کنند.

به گفته مسوولان بهداشتی، موج دوم کرونا با شدت بیشتری کشور را در بر گرفته است و اگر به اصول بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی توجه نشود، بی‌شک وضعیت این بیماری در کشور بحرانی‌تر خواهد شد و باید نگران موج‌های بعدی این بیماری باشیم.