۰ نفر

در آیین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران؛

وزیر آموزش و پرورش: ایران در شرایط کرونایی سراسر مدرسه شد

۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱:۴۴
کد خبر: 460911
وزیر آموزش و پرورش: ایران در شرایط کرونایی سراسر مدرسه شد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جوامع برای داشتن سر زندگی و پویایی باید توانمندی مواجه با تغییرات را داشته باشند، گفت: در شرایط ویروس کرونا ایران سراسر مدرسه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محسن حاجی میرزایی در آیین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران که در دبیرستان ماندگار البرز تهران و با حضور معلمان مدرس تلویزیونی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ اظهار داشت: چند باری که در شبکه آموزش حضور پیدا کردم روح و موضوع فعالیت‌های مخلصانه اول انقلاب را در آن شبکه دیدم لذا از تلاش‌های دست اندرکاران این شبکه در آماده‌سازی برنامه‌های تلویزیونی تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به تعریف توسعه افزود: انسان‌ها دائماً در شرایط جدید و تغییرات نو قرار می‌گیرند و ورود به هر شرایط جدید باید با کسب قابلیت‌های آن شرایط باشد در غیر این صورت جوامع انسانی دچار اضمحلال، سستی و تباهی می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دنیا دائماً تغییر می‌کند و زمانی انسان‌ها دچار انفعال و حاشیه‌نشینی می‌شوند که در عرصه‌ای وارد شده‌اند که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های لازم آن دنیای جدید را کسب نکرده‌اند، از این رو توسعه حقیقی برای انسان و جامعه به این معنا است که انسان یا جامعه در هر شرایط جدیدی که وارد می‌شود تاب مقاومت داشته باشد و بتواند از آرمان‌ها و اصول خود دفاع کند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه مسئله زمانی ایجاد می‌شود که توانمندی‌های دنیا جدید ایجاد نشده باشد، اظهار کرد:  کرونا یکی از مواردی بود که شرایط سیاسی اقتصادی و اجتماعی جامعه را متاثر کرد و باعث شد تا آموزش متوقف شود و مناسبات اجتماعی و اقتصادی جامعه تحت تاثیر خود قرار گیرد؛ لذا با شیوع ویروس کرونا وارد یک دنیای جدید شدیم که مناسبات دنیای ما را تغییر داد و تعادل‌های دنیای قبلی را برهم زد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا یک آزمون بزرگ برای کشورها بود که در مقابل این دگرگون شدن دنیای جدید چقدر آماده هستند، گفت: جامعه ایران در مقابل شرایط جدیدی که ویروس کرونا به وجود آورد پر افتخار است؛ نظام سلامت ما در شرایط شیوع کرونا به سرعت وارد عمل شد و جامعه ما نیز با توانمندی‌های خاص خودش توانست در مقابل اثرات منفی شیوع ویروس کرونا مقاومت کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در شرایط شیوع کرونا نظام آموزشی کشور تحت آزمایش قرار گرفت، اظهار کرد: اختلال در نظام آموزشی کشور تبعات سنگینی برای جوامع دارد اما خوشبختانه آموزش و پرورش از نظر سرعت، کیفیت و تنوع آموزش‌ها واکنش مناسبی ارائه داد  در حالی که برخی از کشورها با شرایط موجود ویروس کرونا سال تحصیلی خود را تمام کردند اما ما محکم ایستادیم و سال تحصیلی را تا پایان ادامه دادیم.

حاجی میرزایی با اشاره از تعبیری از فرمایش امام (ره) که می‌فرمایند ایران را مدرسه کنیم، گفت: تحقق واقعی مدرسه شدن ایران از این مسیری که امروز شروع کردیم، می‌گذرد و در این شرایط ایران یکپارچه مدرسه شد و به تعداد تمام خانه‌ها در ایران مدرسه شکل گرفت. هر چند این مدارس ویژگی‌های مدارس قبلی را نداشت اما امنیت و آرامش داشت و در کنار خانواده‌ها بود.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مدرسه تلویزیونی این بود که خانواده‌ها با آموزش دانش آموزان درگیر شدند، اظهار کرد: سال‌ها هدف ما این بود که خانواده‌ها در امر آموزش فرزندانشان وارد شوند و تاسیس انجمن اولیا و مربیان نیز به همین علت بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آینده جامعه در متن آموزش ساخته می‌شود، گفت: جامعه آنگونه عمل می‌کند که آموخته است لذا اگر جامعه متفاوتی می‌خواهیم نقطه عزیمت آن آموزش و پرورش است و در آموزش و پرورش انسجام و هم‌راستایی و هم افقی در اهداف نیاز است تا به توان به اهداف رسید.

حاجی میرزایی در پایان با بیان اینکه به دنبال هم راستایی ماموریت‌ها با صداوسیما هستیم افزود: یکی از ساحت‌هایی که در سندتحول بنیادین است، آمادگی برای ذهن و فکر دانش آموزان در افزایش خلاقیت‌های دانش‌آموزان است لذا از دستاوردهایی که به‌دست آمده است برای سال آینده تحصیلی استفاده می‌شود.

در ابتدای این نشست عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه با شروع آموزش‌های تلویزیونی امید به جامعه تزریق شد، گفت: فعالیت معلمان در آن دوره باعث شد تا آموزش دانش آموز متوقف نشود و با تلاش این معلمان در  یک جریان مستمر چندماهه سال تحصیلی را به پایان ببریم.​