۰ نفر

استاندار تهران خبر داد؛

احتمال ادامه محدودیت‌های کرونایی در شهریور

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۰
کد خبر: 460682
احتمال ادامه محدودیت‌های کرونایی در شهریور

استاندار تهران گفت: تداوم محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا از جمله دورکاری کارمندان فردا، ۲۹ مرداد در ستاد ملی کرونا بررسی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «انوشیروان محسنی‌بندپی» افزود: ما به استمرار محدودیت‌هایی که در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا موثر است، اصرار داریم و مجازات متخلفان و خاطیان از اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد که باید با جدیت مورد نظارت و پیگیری قرار گیرد.

وی اظهارداشت: اصرار داریم که برگزاری هر نوع مراسمی که منجر به تجمع افراد شود، ممنوع باشد و مراسم‌های ویژه ماه محرم نیز طبق دستورالعمل‌های مورد توافق وزارت بهداشت و سازمان تبلیغات اجرا گردد.

استاندار تهران به آخرین وضعیت بیماری کرونا در این استان اشاره‌کرد و گفت: اکنون تعداد افراد بستری به علت ابتلا به این بیماری با شیب ملایمی در حال کاهش است و از چهار هزار و ۵۰۰ بیمار در ابتدای مرداد به متوسط روزانه ۳۰۰ مورد رسیده‌است.

وی خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که همچنان وضعیت تهران با وجود روند کاهشی تعداد بستری‌شدگان و فوتی‌ها، شکننده است و امکان دارد بار دیگر این روند سیر صعودی به خود بگیرد.

محسنی بندپی ادامه داد: تا صبح روز ۲۷ مرداد، سه هزار و ۲۸۱ مورد بیمار بستری در مراکز درمکانی و در ۲۴ ساعت منتهی به این روز ۵۳۵ مورد جدید شناسایی و پذیرش برای بستری داشتیم.

استاندار تهران گفت: در این مدت ۳۷ مورد فوتی و ۵۶۰ بهبودیافته در استان تهران به ثبت رسید.

وی با رد این نظر که شدت شیوع و قدرت ویروس کرونا نسبت به روزهای نخست کاهش یافته است، اضافه کرد: زمانی که هنوز فوتی‌ها و بیماران بستری در بخش‌های ویژه تغییر محسوسی نکرده و با وجود پیش‌بینی فروکش این بیماری در تابستان، با همان شدت اسفند سال قبل افراد را درگیر می‌کند، نمی توان چنین ادعایی داشت.

محسنی بندپی تاکید کرد: روال شیوع ویروس‌های قبل بر این اساس بود که ابتدا جریان می‌یافت و پس از مدتی قدرت کشندگی و بیماری‌زایی آن فروکش می‌کرد اما این ویروس به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست.

استاندار تهران گفت: اکنون تمام جهان و همه استان‌های ایران تحت تاثیر این ویروس قرار دارد و حتی در کشورهایی که فروکش کرده و آمار به صفر رسیده بود، بار دیگر ویروس شیوع یافته است و از سوی دیگر نمی‌توان چندان بر روی اثربخشی واکسن‌های پیشنهادی کشورهای مختلف نیز حساب باز کرد.

مشکلی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد

استاندار تهران تاکید کرد: اکنون هیچ نگرانی بابت ذخایر کالاهای اساسی در کشور و این استان وجود ندارد.

وی اعلام کرد: امسال میزان خرید تضمینی گندم نیز افزایش یافته است و با توجه به بارندگی و شرایط اقلیمی، همه محصولات کشاورزی به وفور تولید شده و از سلامت و امنیت آنها هم اطمینان خاطر وجود دارد.

محسنی بندپی افزود: مشکلی که از بابت قیمت مرغ و تخم‌مرغ وجود داشت نیز برطرف شده و اکنون قیمت آنها کنترل شده است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ نفر و مجموع جان‌باختگان از این بیماری به ۱۹ هزار و ۸۰۴ نفر رسیده است.