۰ نفر

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور خبر داد:

اختصاص اینترنت با تعرفه ویژه برای دانش‌آموزان

۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۰۰
کد خبر: 460528
اختصاص اینترنت با تعرفه ویژه برای دانش‌آموزان

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر تخصیص پهنای باند مناسب و ایجاد شرایط ویژه تعرفه مصرفی برای فعالیت دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید در شبکه شاد (شبکه دانش‌آموزشی کشور) تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، شیوع کرونا در ایران، مانند بسیاری از کشورهای جهان، آموزش و تحصیل را به سمت فضای مجازی سوق داد. فراهم کردن زیرساخت مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان یکی از موارد مهمی است که رئیس مرکز ملی فضای مجازی بر آن تاکید کرده است.  

«سید ابوالحسن فیروزآبادی»،  دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در نشست بررسی آخرین وضعیت سامانه شاد گفت: با همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه های مربوطه ترافیک مناسب برای شبکه شاد در سال تحصیلی جدید و تخصیص شرایط ویژه تعرفه ای برای کاربران آن اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی فضای آموزشی کشور در شرایط همه گیری ویروس کرونا افزود: باید شبکه آموزشی دانش آموزی در کشور بر روی سکوی (پلت فرم) مناسب با کارآمدی و امنیت بالا برای فعالیت دائمی و تداوم سیستم آموزشی ترکیبی ایجاد شود که البته این سکو جایگزین آموزش و پرورش نخواهد بود بلکه مدل نظام آموزشی تکمیلی در کشور است.

فیروزآبادی با بیان این که در سال تحصیلی جدید، آموزش ترکیبی(آموزش حضوری، مجازی، تلویزیون و بسته های آموزشی) در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: شرایط دسترسی یکسان برای دانش آموزان به همراه پیوست فرهنگی این شبکه ایجاد و روابط درون و برون نهاد آموزش و پرورش باید تنظیم شود.
وی تاکید کرد: فضای آموزشی کشور نیاز به تحول دیجیتال دارد که شبکه شاد، تحول ابزاری این حوزه را فراهم کرده است اما باید در نهایت، تحول دیجیتالی در این بخش صورت پذیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان اینکه مدل کسب و کار تمامی شبکه های آموزشی کشور باید تبیین شود، افزود: سامانه شبکه شاد که در حال حاضر در سیستم آموزشی کشور فعال شده است به صورت زمان بندی و با ارایه تسهیلات در اختیار فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به این که مرکز ملی فضای مجازی به عنوان نقطه کانونی در هماهنگی دستگاه های کشور در این حوزه عمل خواهد کرد، گفت: مصوبات لازم برای محتوای غنی، جلوگیری از بازماندگی تحصیلی دانش آموزان کشور، نحوه مشارکت بخش خصوصی و در نهایت دسترسی همگانی در این مرکز تدوین خواهد شد.
در این نشست، نمایندگان وزارت آموزش و پرورش کشور به تشریح وضعیت سامانه شبکه شاد و بررسی الزامات آن برای سال تحصیلی جدید پرداختند.