ارقام اخیر منتشر شده در خصوص پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی در آمریکا نشان می‌دهد که سه مدل از خودروهای تسلا بر صدر این لیست حاکم هستند.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ جای تعجب نیست که تسلا هنوز بر بازار خودروهای الکتریکی آمریکا غالب باشد و باید گفت که مدل3 آن پرفروش‌ترین وسیله نقلیه برقی این کشور در شش ماه نخست سال بود. 

بر اساس آمار Clean Technica، بیش از 38هزار دستگاه خودرو الکتریکی مدل3 فروخته شد که پنج برابر بیشتر از فروش Chevy Bolt، و 152 برابر بیشتر از BMW i3 بود.

به رغم تسلط این مدل بر بازار، ارقام فروش مدل3، از 69هزار دستگاه خودروی فروخته شده در بازه زمانی مشابه در سال 2019، به میزان قابل توجهی پایین‌تر بود. البته علت این مسئله در وهله اول رکود اقتصادی ناشی از بحران ویروس کرونا به همراه این واقعیت که در حال حاضر واحدهای فروش با مدلY نیز تقسیم می‌شوند، بوده است.

گفتنی است که تسلا به هیچ وجه تنها تولیدکننده‌ای نیست که بر اثر رکود اقتصادی آسیب دید، بلکه فروش خودروهای نیسان لیف نیز در مقایسه با شش ماه نخست سال گذشته تقریبا نصف شد.

البته برخی شرکت‌ها مانند آئودی e-tron که هزاران واحد در بین ماه‌های ژانویه و ژوئن 2020 اضافه کرد، عملکرد بهتری داشتند. 

ارائه دهنده این گزارش اذعان داشت که تجزیه و تحلیل آن گزارش جامعی از فروش وسایل نقلیه الکتریکی نیست؛ زیرا بسیاری از تولیدکنندگان چنین داده‌هایی را منتشر نمی‌کنند.

برای مثال، در حالی که تسلا ارقام فروش جهانی خود را گزارش می‌کند، این عمل را برای بازار ایالات متحده انجام نمی‌دهد و تخمین‌ها از پایگاه داده‌های EVvolumes.com و همچنین از طریق داده‌های مربوط به ارقام فروش تسلا در کشورهای دیگر انجام می‌شود.

در نمودار ارائه شده، پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی آمریکا در شش ماه نخست 2020 را مشاهده می‌کنید؛

پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی آمریکا