۰ نفر

معاون کل وزارت بهداشت توضیح داد:

جزییات خرید واکسن کرونا روسی

۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۴۳
کد خبر: 459680
جزییات خرید واکسن کرونا روسی

معاون کل وزارت بهداشت درباره واکسن کرونای روسی با بیان اینکه این واکسن فاز سوم کارآزمایی بالینی را رد کرده است، گفت: مطمئن باشید اگر واکسنی برای کرونا در دنیا تولید شود و کیفیت لازم را داشته باشد، آن را برای مردم‌مان تهیه خواهیم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ایرج حریرچی، درباره واکسن کرونای روسیه، گفت: به طور کلی در دنیا  ۱۶۵ واکسن با عنوان واکسن کرونا در حال ساخت است و ۲۷ واکسن هم به فاز انسانی رسیده‌اند. واکسن کرونایی که کشور روسیه ساخت آن را اعلام کرده است، یکی از هشت واکسنی است که فاز سوم کارآزمایی بالینی را رد کرده است.

وی افزود: وزارت بهداشت ایران به دو صورت می‌تواند درباره این واکسن صحبت کند؛ یکی از طریق سازمان بهداشت جهانی است؛ به طوری که این سازمان تاییدیه‌های لازم را برای این واکسن اعلام کند و دیگری از طریق همکاری‌های دوجانبه با روسیه است.

حریرچی ادامه داد: مطمئن باشید اگر واکسنی برای کرونا در دنیا تولید شود و کیفیت لازم را داشته باشد، آن را برای مردم‌مان تهیه خواهیم کرد. البته نکته مهم آن است که اکثر واکسن‌هایی که مطرح شده و کار می‌شود، تاثیرشان در حد ۵۰ الی ۶۰ و یا ۷۰ درصد است و مدت ایمنی طولانی ندارند.

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: همانطور که مقامات سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کردند، علی‌رغم کشف این واکسن‌ها، از آنجایی که تاثیرات آن‌ها چه از نظر تاثیرات نهایی و چه مدت زمان ایمنی، فعلا زیاد نیست، همچنان باید اصول فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی را رعایت کنیم.

حریرچی گفت: بنابراین درباره واکسن کرونای کشور روسیه وزارت بهداشت ایران می‌تواند از دو طریق عمل ‌کند؛ یکی اینکه این واکسن تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را داشته باشد و یکی هم از طریق همکاری‌های دوجانبه است.