۰ نفر

از ۲۸ مرداد

کارت کنکور سراسری توزیع می‌شود

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۱۷
کد خبر: 459431
کارت کنکور سراسری توزیع می‌شود

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۹از سه شنبه ۲۸مرداد در سایت سازمان سنجش آموزش کشور توزیع می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، سازمان سنجش آموزش کشور روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه تکمیلی اعلام کرد: فرایند توزیع کارت ورود به جلسه از سه شنبه ۲۸ مرداد آغاز و تا چهارشنبه ۲۹ مرداد در سایت این سازمان  به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org ادامه دارد.

این اطلاعیه عنوان کردکه داوطلبان گروه آزمایشی هنر،صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۳۱ مرداد و داوطلبان گروه زبان های خارجی صبح  شنبه اول شهریور در ۳۹۲ شهرستان و بخش کشور به رقابت می پردازند.

داوطلبانی که در ۲ یا سه گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد، نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم یا گروه های آزمایشی دوم و سوم (گروههای آزمایشی هنر و زبان های خارجی) خود اقدام کنند.

در بخش دیگری از اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در اشاره به رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در دانشگا های تربیت دبیر شهید رجایی و پردیس های دانشگاه فرهنگیان آمده است که توضیحات لازم در خصوص نحوه اعلام علاقه مندی از داوطلبان برای پذیرش در این دانشگاه ها در مرحله انتخاب رشته اطلاع رسانی می شود.
 همچنین آن دسته از داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آن بر اساس آزمون صورت می گیرد، باید ضمن شرکت در آزمون، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری جهت انتخاب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی به اطلاعیه این سازمان در زمان انتخاب رشته توجه کنند.

شخصی سازی دفترچه های سوال گروه های آزمایشی

سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص دفترچه های سوال گروه های آزمایشی پنج گانه و شخصی سازی آن اعلام کرده است که به هر داوطلب در تمام گروه های آزمایشی یک پاسخنامه و 2 دفترچه سوال (آزمون عمومی «دفترچه شماره 1» و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره 2») در قالب دو بسته نایلونی داده می شود. این بسته‌ها شخصی سازی و مشخصات داوطلبان بر روی پاسخنامه و جلد دفترچه سوالات درج شده است.
 داوطلبان در تمام گروه های آزمایشی باید پاسخ سوالات دفترچه‌های عمومی و اختصاصی را در همان یک برگ پاسخنامه تحویل شده علامت گذاری کنند.

خوداظهاری بیماری کرونا توسط داوطلبان کنکور

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور،همه داوطلبان این آزمون لازم است از روز سه‌شنبه 28 مردادماه با مراجعه به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام کنند.
اطلاعات این فرم در وزارت بهداشت محفوظ و تکمیل این فرم به منزله تائید سلامت داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1399 است، چرا که سایر داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا باید به درگاه سازمان سنجش مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مربوط اقدام کنند.

ادعاهای دسترسی به سوالات آزمون واهی است

این سازمان خطاب به داوطلبان تاکید کرده است با نزدیک شدن به ایام برگزاری آزمون سراسری سال 1399 مشاهده می‌شود برخی از افراد و مؤسسات سودجود و کلاهبردار با انجام تبلیغات در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می کنند.
سازمان سنجش از داوطلبان درخواست کرد در نهایت هوشیاری و مراقبت از گرفتار شدن در دام این شیادان، هرگونه خبر مشکوک در این زمینه را از طریق شماره تلفن‌های 36182152-026 و 36182151-026 و آدرس الکترونیکی hefazatazmon@sanjesh.org به ستاد خبری اداره کل حراست سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند.
همچنین اعلام کرد که این سازمان هیچ گونه فعالیتی در کانال های اطلاع‌رسانی (تلگرام، اینستاگرام و ...) ندارد.