۰ نفر

نیرو‌های خدماتی مشمول رتبه بندی فرهنگیان نیستند

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۵
کد خبر: 459293
نیرو‌های خدماتی مشمول رتبه بندی فرهنگیان نیستند

مدیرکل امور اداری آموزش و پرورش درباره چگونگی اجرای طرح رتبه بندی مبنتی بر سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان توضیح داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، چند سالی می‌شود که موضوع پرچالش رتبه‌بندی فرهنگیان مطرح است و اجرای آن ضمن آنکه صرفا محدود به افزایش حقوق معلمان شده است و موضوع صلاحیت حرفه‌ای چندان مورد توجه نیست، اما باز هم گویی همچنان کاستی‌هایی دارد و برخی گروه‌ها از جمله نیرو‌های خدماتی در مدارس جز آن دسته از افرادی هستند که خود را محق و مشمول اجرای این طرح می‌دانند، اما گویی در مصوبه وزیران شرایط متفاوت است.

در همین باره یارمحمد حسین‌بر مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش گفت که آنچه در مصوبه هیئت وزیران آمده‌است اجرایی می‌کنیم و در شیوه نامه اجرایی هر آنچه مکلف به اجرا هستیم در دستور کار قرار گرفته دادیم.

او ادامه داد: همه گروه‌هایی که مشمول اجرای این طرح بودند طبق مصوبه هیئت وزیران تحت پوشش قرار دادیم و نیرو‌های خدماتی و بازنشستگان در این گروه قرار نگرفتند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش درباره تدوین پیش نویس لایحه رتبه بندی مبتنی بر صلاحیت حرفه‌ای معلمان گفت: پیش نویسی با در نظر گرفتن موضوع صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان آماده شده است و اگر نیاز باشد در دولت و مجلس آن را ارائه خواهیم داد.

حسین‌بر در تشریح پیش نویس لایحه رتبه بندی جدید اظهار کرد: در این نظام رتبه بندی باز هم همان پنج رتبه را در نظر گرفتیم، اما تاکید اصلی مبتنی بر صلاحیت حرفه‌ای معلمان است و سنوات نقشی نخواهد داشت.