۰ نفر

پیام تسلیت طیب نیا به مناسبت درگذشت سیدعباس موسویان

۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۶
کد خبر: 458599
پیام تسلیت طیب نیا به مناسبت درگذشت سیدعباس موسویان

علی طیب نیا در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعباس موسویان را تسلیت گفت.

به گزارش اقتصادآنلاین، متن پیام علی طیب نیا وزیر اسبق اقتصاد برای درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعباس موسویان عضو شورای فقهی بانک مرکزی به شرح زیر است:

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

خبر درگذشت عالم وارسته و فاضل فرهیخته جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر موسویان که از سرآمدان اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی بودند مایه تالم روحی و تکدر خاطر فراوان اینجانب گردید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این مصیبت جانکاه به دوستداران ایشان بویژه جامعه حوزوی و دانشگاهی کشور برای آن مرحوم علو درجات را از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم.

برای اینجانب که توفیق مجالست با آن مرحوم را در کلاس های درس و فضاهای تحقیق و پژوهش داشتم استعداد بی نظیر و پشتکار فراوان ایشان در تحصیل و تحقیق مایه تحسین و دلگرمی و امید به آینده کشور بابت برخورداری از نخبگان صاحب نظر و متعهدی چون ایشان بود که  دوره عضویت آن مرحوم در شورای عالی بورس و شورای فقهی بانک مرکزی نمونه هایی از آن بشمار می رفت.

علاوه بر این در دوران مسئولیتم در وزارت اقتصاد شاهد همکاری موثر ایشان در طراحی ابزارهای نوین در حوزه بازار سرمایه و اوراق بدهی منطبق با شریعت اسلامی بودم.

اینک در غم از دست دادن یکی از بهترین محقیقین این حوزه به سوگ نشسته و از  حضرت باری تعالی آمرزش آن مرحوم و جبران این فقدان را مسئلت می نمایم.

طیب نیا