۰ نفر

سخنگوی سازمان سنجش مطرح کرد؛

ثبت‌نام ۹هزار نفر در پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی

۱۰ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۳۶
کد خبر: 456429
ثبت‌نام ۹هزار نفر در پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی

سخنگوی سازمان سنجش گفت: تاکنون بیش از ۹هزار نفر در پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مهرماه سال۱۳۹۹ ثبت نام کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، فاطمه زرین آمیزی افزود: ثبت نام برای پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مهرماه سال ۱۳۹۹ از پنجم مردادماه آغاز شده است و تا روز یکشنبه ۲ شهریورماه ۹۹ ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به مصوبه جلسه ۲۴ تیرماه ۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، ثبت‌نام و اعلام نتایج پذیرش در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم)
برای تمامی زیرنظام‌های آموزشی (شامل دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزشی عالی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی) جداگانه از انتخاب رشته کنکور صورت می گیرد.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های تحصیلی پذیرش با سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) منحصراً به صورت اینترنتی است و نسخه جدید دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته در پذیرش با سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) از روز چهارشنبه اول مردادماه ۹۹ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفته است.

وی گفت: همه داوطلبان و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در این دفترچه راهنما برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در روزهای ۵ مرداد تا ۲ شهریورماه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

در این زمینه بخوانید

‌طرح دوفوریتی مجلس برای تعویق کنکور

تکلیف برگزاری کنکور در جلسه یکشنبه مجلس مشخص می‌شود

زرین آمیزی یادآور شد: تاکنون ۹ هزار و ۴۲۷ نفر برای پذیرش در رشته‌های بدون کنکور ثبت نام کرده اند.

یادآوری مهم: نسخه‌های قبلی دفترچه راهنمای ثبت‌نام که در تاریخ‌های بهمن ۹۸ و ۱۸ فروردین ۹۹ در سایت سازمان سنجش قرار گرفته بود غیر قابل استفاده بوده و از درجه اعتبار ساقط است.