۰ نفر

مقام مسؤول مرکز مدیریت راه‌ها:

جاده چالوس بارانی است

۹ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۳۴
کد خبر: 456405
جاده چالوس بارانی است

مقام مسؤول مرکز مدیریت راه‌ها گفت: در محور کندوان تردد وسایل نقلیه از ساعت15 تا 24 روز جمعه 10مرداد از کرج و ابتدای آزادراه تهران-شمال به مرزن‌آباد و در محور هراز تردد وسایل نقلیه از ساعت15 تا 22جمعه از رودهن به آمل، ممنوع است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، ایمان محرابی‌نیا، در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها‌، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات‌ دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌های ترددشمار برخط، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

* بارش پراکنده در جاده چالوس/‌ تردد روان در جاده‌های شمال

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها گفت‌: در حال حاضر تردد در محورهای هراز، کندوان و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت در مسیر رفت و برگشت روان است.

وی در تشریح وضعیت جوی راه‌های شمال گفت: دوربین‌های نظارت تصویری در محور چالوس‌ بارش پراکنده باران نشان می‌دهد.

محرابی‌نیا اضافه کرد: در محورهای هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین - رشت، بارش و مداخلات جوی خاصی نداریم.

* یک طرفه شدن محورهای کندوان و هراز از بعد از ظهر فردا 10 مرداد

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به اعمال محدودیت ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمال، بیان کرد: در محور هراز تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 تا 22 روز جمعه 10 مرداد از رودهن به سمت آمل ممنوع است؛ در صورت اعلام مأموران پلیس راه در منطقه تردد از ساعت 17 تا 22 همان روز از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء به صورت یک طرفه خواهد بود.

وی افزود: ‌در محور کندوان تردد وسایل نقلیه از ساعت 15 تا 24 روز جمعه 10 مرداد از کرج و ابتدای آزاد راه تهران - شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع است، در صورت اعلام پلیس راه در منطقه تردد وسایل نقلیه از ساعت 18 تا 24 جمعه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه خواهد بود.

* ممنوعیت تردد موتورسیکلت در جاده تهران-مشهد و محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه 

محرابی‌نیا بیان کرد: در محور کندوان تردد انواع تریلر و کامیون کماکان ممنوع است همچنین در محور هراز تردد تریلرها کماکان ممنوع است.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها اضافه کرد: تردد کامیون غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ساعت 6 تا 24 امروز و فردا در محور هراز ممنوع است.

وی افزود: تردد موتورسیکلت تا ساعت 6 روز شنبه 11 مرداد در محورهای کندوان، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.

* انسداد پنج جاده به دلیل ایمنی محدود

محرابی‌نیا گفت: در حال حاضر ‌جاده خرم آباد-پل‌دختر ‌در استان لرستان، جاده شهداد-نهبندان در استان کرمان، جاده رامیان-اولنگ-شاهرود،  و محور فرعی شمشک-دیزین، ‌به دلیل نداشتن ایمنی مسدود است.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها ادامه داد: محور قزوین - همدان در کیلومتر 110‌ مسدود است و تردد از مسیر جایگزین باند روبه‌رو به صورت دو طرفه انجام می‌شود.

‌*  آزادراه‌ها ‌کرج-تهران پرترددترین جاده کشور ‌در شبانه روز گذشته

وی بیان کرد:‌ در شبانه‌روز گذشته آزادراه کرج-تهران، آزادراه ‌کرج-قزوین و‌ آزادراه تهران-کرج‌،‌ پرترددترین جاده‌های کشور بود.

* افزایش 6.7 درصدی ترافیک در جاده‌ها

محرابی‌نیا اضافه کرد: کل تردد ثبت شده در شبانه‌روز گذشته در جاده‌ها‌ بر اساس رصد 2253 دستگاه ترددشمار جاده‌ای نسبت به روز قبل 6.7 درصد افزایش دارد، در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 15.2 درصد، بیشترین تردد بین ساعات 19 تا 20 و کمترین تردد بین ساعات 4 تا 5 صبح ثبت شد.