۰ نفر

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور:

داوطلبان کنکور، خواهان برگزاری آزمون هستند

۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۳۳
کد خبر: 456176
داوطلبان کنکور، خواهان برگزاری آزمون هستند

محمدی گفت: بالای ۹۵درصد داوطلبان، خواهان برگزاری در زمان مقرر هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا محمدی، معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگوی با شبکه خبر درباره علت اصرار به برگزاری کنکور گفت: در این زمینه باید به دو نکته توجه کرد. مورد اول ضرورت برگزاری آزمون سراسری است که در این رابطه باید بگوییم آموزش یکی از ضرورت‌های توسعه پایدار است و آموزش عالی مرکز ثقل و محرک توسعه پایدار است، بنابراین تعطیلی بردار نیست و نکته دوم اینکه آموزش در همه سطوح حق همه افراد است.

او در ادامه تاکید کرد: داوطلبان کنکور یک سال برنامه ریزی کردند و نظرات مخالفان برگزاری کنکور خیلی کم است. بالای ۹۵ درصد داوطلبان خواهان برگزاری کنکور در زمان مقرر هستند. طرح مسائلی از جمله تعویق کنکور موجب استرس داوطلبان می‌شود و همین مسئله سیستم ایمنی داوطلبان را دچار مشکل می‌کند.

معاون آزمون سازمان سنجش ادامه داد: مهمترین عامل برنامه ریزی برای به کارگیری نیروی انسانی است. کنکوری که الان برگزار شود نتیجه آن را چهار سال بعد می‌گیریم بنابراین اگر بگوییم امسال کنکور برگزار نمی‌شود، عملا نمی‌توانیم ظرفیت‌های را دو برابر کنیم.

در این زمینه بخوانید

کنکور ۹۹؛ دو قدم مانده به حذف

قالیباف خواستار بررسی پیامدهای برگزاری کنکور شد

محمدی بیان کرد: دانشگاه‌هایی مثل فرهنگیان و نیروی‌های مسلح شرایط خاصی دارند. همین الان آموزش و پرورش با کمبود نیروی شدیدی رو به رو است بنابراین اگر کنکور برگزار نشود یک سال ورود داوطلبان و فارغ التحصیلان با چالش مواجه می‌شود و در نهایت نظام آموزشی را با چالش مواجه می‌کند.