۰ نفر

علی الهیار ترکمن:

حقوق معلمان حق التدریسی کامل پرداخت مـی‌شـود

۷ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۲۸
کد خبر: 455936
حقوق معلمان حق التدریسی کامل پرداخت مـی‌شـود

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: در روش آموزش مجازی، حق‌التدریس معلمان به طور کامل پرداخت می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره نحوه پرداخت حق‌الزحمه معلمان حق التدریس با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آینده با توجه به شیوع کرونا نوع آموزش‌ها به شکل حضوری، نیمه حضوری یا ترکیبی خواهد بود، اظهار کرد: معلمان در هر کدام از این اشکال آموزش، نقش خودشان را ایفا می‌کنند.

در این زمینه بخوانید

آخرین اخبار حقوق معلمان

وی افزود: با توجه به عملکرد معلمان در این ایام، نحوه پرداخت حق‌التدریس‌ها تفاوتی نمی‌کند و مانند سابق خواهد بود بنابراین نگرانی بابت پرداختی وجود ندارد.

الهیار ترکمن با اشاره به نحوه پرداخت حق‌التدریس معلمان حق‌التدریس آزاد و خرید خدمات آموزشی، بیان کرد: روش آموزش به هر کدام از سه روش گفته‌شده هم که باشد تغییری در روند حقوق این گروه از معلمان وجود ندارد و حق‌الزحمه به طور کامل پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه پرداخت حقوق معلمان مدارس غیردولتی گفت: روند پرداخت حقوق برای این معلمان طبق ضوابط سازمان مدارس غیردولتی انجام خواهد شد.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه معوقه‌ای به معلمان حق التدریس نداریم، گفت: درمورد معلمان خرید خدمت آموزشی دو ماه به آنها طلبکار هستیم که سعی داریم در همین تابستان آن را پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از نظر نرخ به کارگیری نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده تغییری نداریم، تصریح کرد: شیوع کرونا فقط شیوه آموزش را تغییر داده است و مانند گذشته ترکیبی از نیرو‌های رسمی، پیمانی، سرباز معلم و سایر روش‌های مرسوم را برای سال پیش رو داریم، ولی آموزش‌ها و حضور با توجه به شیوه آموزش تغییر پیدا می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای بهبود زیرساخت آموزش مجازی بودجه‌ای در نظر گرفته شده است یا خیر، اظهار کرد: در چند ماهه اخیر همکارانم به دنبال توسعه زیرساخت‌های شبکه شاد هستند تا با شروع سال تحصیلی مشکلی وجود نداشته باشد البته در شرایط فعلی از نظر سخت افزاری جلو هستیم تا این شبکه بدون وقفه کار خودش را انجام دهد همچنین تست‌های مختلفی داریم تا با وقفه کار آموزش را دنبال نکنیم.