۰ نفر

در پی شیوع کرونا:

خطوط هواپیمایی اروپا چقدر ضرر کردند؟

۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۴۲
کد خبر: 455718
خطوط هواپیمایی اروپا چقدر ضرر کردند؟

«رایان ایر» بزرگترین خطوط هواپیمایی اروپا اعلام کرد که به دلیل کاهش سفرهای هوایی بر اثر شیوع کرونا ۱۶۹میلیون پوند در سه ماهه نخست امسال (۲۰۲۰)، خسارت دیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این شرکت ایرلندی که از اواسط ماه مارس (فروردین) تا حدود یک ماه پیش (تیر) تقریبا تمام پروازهای خود را در سراسر اروپا زمین گیر کرد و به تازگی فعالیت‌های تجاری خود را از سر گرفته با صدور بیانیه‌ای، نسبت به تحمل خسارت‌های بیشتر اقتصادی بر اثر موج دوم کرونا در اروپا هشدار داد.

«رایان ایر» با جابه‌جایی مسافرانی که در اوج قرنطینه گرفتار شدند توانست ۱۲۵ میلیون پوند کاسبی کند. این در حالیست که سال گذشته در همین مدت ۲.۳ میلیارد پوند درآمد کسب کرده بود.

این شرکت هواپیمایی که به ارائه پروازهای ارزان قیمت معروف است، از یکم ژوئیه (۱۱ تیر) ۴۰ درصد از پروازهای تجاری خود را از سر گرفت و اعلام کرد که تا ماه آگوست(مرداد- شهریور) ظرفیت پروازهای خود را به ۶۰ درصد و سپتامبر به ۷۰ درصد خواهد رساند.

رایان‌ایر که در سال ۱۹۸۵توسط 'تونی رایان' تاسیس شده به عنوان یکی از سودآورترین خطوط هواپیمایی جهان محسوب می شود.   این شرکت تا پیش از بحران کرونا به طور روزانه به بیش از ۱۹۰ مقصد پرواز داشت و درآمد آن به طور میانگین به ۵ میلیارد پوند می‌رسید. اما اردیبهشت ماه گذشته اعلام کرد که به دلیل مشکلات مالی ناشی از شیوع کرونا، سه هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند.

رایان ایر و خطوط هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایرویز) به تازگی، به طرح دولت این کشور برای قرنطینه کردن مسافران پروازهای خارجی معترض و به دادگاه شکایت کرده اند. در بیانیه این شرکت هواپیمایی آمده؛ غیرممکن است بتوان زمان همه‌گیری کرونا را اندازه‌گیری کرد. اینک نگرانی اصلی ما موج دوم کروناست که انتظار می‌رود اواخر پاییز فراگیر شود.

دولت انگلیس دو ماه پیش طرح قرنطینه مسافران به مدت دو هفته را به گذاشت تا آمار ابتلا به کرونا را مهار کند. اما پس از بالا گرفتن اعتراض‌ها به این طرح، تعدادی از کشورهای عمدتا اروپایی را در فهرست کشورهای ایمن قرار داد. با این حال افزایش مجدد آمار کرونا در اروپا زنگ خطر را از آغاز موج دوم این بیماری به صدا درآورده است.

بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت با اشاره به این مساله، اعلام کرد تدابیر سختگیرانه‌تر ممکن است برای مهار گسترش بیماری نیاز باشد.