۰ نفر

مدیرکل دفتر امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش؛

شبکه شاد باعث شد تا دانش‌آموزان درفرآیند تعلیم آسیب نبینند

۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۵۵
کد خبر: 455678
شبکه شاد باعث شد تا دانش‌آموزان درفرآیند تعلیم آسیب نبینند

مدیرکل دفتر امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت کرونایی کشور گفت : برای تسهیل در انتقال آموزش ها تاکنون ۸۵ درصد مدارس شاهد کشور هوشمند سازی و به سامانه های مجازی مجهز شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمد رضا رزاقی اظهار داشت: برای سال تحصیلی آینده حدود ۴۰۰ هزاردانش آموز در۱۳۵۰ مدرسه شاهد کشور سازماندهی می شوند.

وی بیان داشت : با توجه به تعداد زیاد متقاضیان ثبت نام در مدارس شاهد، متاسفانه درفضای مجازی بعضی سایت‌های جعلی با دریافت پول ازخانواده‌ها مدعی ثبت‌ نام آنها درمدارس شاهد هستند که خانواده دانش آموزان در این زمینه مرقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.

زراقی با اشاره به اینکه شرایط ثبت نام و میزان شهریه مجاز در مدارس شاهد با توجه به مصوبات ستاد مرکزی و دستورالعمل‌های ابلاغی برای استان ها تشریح شده است، خاطرنشان کرد: در مدارس شاهد دو نوع دانش‌آموز در قالب طرح شاهد که شامل خانواده ایثارگران ازجمله فرزندان شهدا، آزاده‌ها وجانبازان بالا و کمتراز ۵۰ درصد، رزمنده، فرهنگیان، نوه شهدا، جانبازان و رزمندگان، حافظان قرآن، خیران ود انش‌آموزان غیرشاهد ثبت نام می شود.

وی اضافه کرد: مهارت‌هایی که برای دانش‌آموزان مدارس شاهد درمقاطع مختلف درنظر گرفته می‌شود، بستگی به مدیر مدرسه با توجه به شرایط فرهنگی، محیطی و دانش‌آموزی و جغرافیای مدرسه دارد.

رزاقی بیان داشت: با توجه به ظرفیت مدارس شاهد، اولویت اول با فرزندان شاهد، جانبازان وایثارگران است.

مدیرکل دفتر امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال شبکه اجتماعی دانش آموزی شاد راه اندازی شد تا دانش آموزان درفرآیند تعلیم و تربیت آسیب نبینند.

رزاقی با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید به دلیل شیوع بیماری کرونا از۱۵ شهریورماه آغاز می شود،عنوان کرد: همه مدارس شاهد موظف به آماده سازی مدارس شوند.

وی تاکید کرد: دراین شبکه نیزبرای مدارس شاهد فضایی درنظرگرفته شده تا محتوا های تولید شده برای دانش آموزان و معلمان بارگذاری شود.