۰ نفر

خاطرات دو مسافر لبنانی پرواز۱۱۵۲ +عکس

۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۵
کد خبر: 455147
 خاطرات دو مسافر لبنانی پرواز۱۱۵۲ +عکس

زوج لبنانی مسافر پرواز۱۱۵۲ خطوط هوایی ایران از مبدأ تهران به مقصد بیروت در مشاهدات عینی خودشان درباره مزاحمت دو جنگنده آمریکایی برای این هواپیمای مسافربری را شرح دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، یک زن و شوهر لبنانی مسافر هواپیمای مسافربری خطوط هوایی ماهان در یک مصاحبه به بازگو کردن وضعیت خود و دیگر مسافران در زمان اقدام خطرناک شامگاه پنجشنبه دو جنگنده‌ آمریکایی پرداختند.

 «آدام حزیمه» و همسرش «فریال العلی» جزو مسافران هواپیمای ماهان از مبدا تهران به مقصد بیروت بودند که با مزاحمت خطرناک دو جنگنده آمریکایی مواجه شدند.

طبق این گزارش، فریال العلی که در سمت راست این هواپیمای مسافربری نشسته بود، درباره مزاحمت دو جنگنده آمریکایی گفت: «من آنها را دیدم و متوجه شدم که یک چیزی درست نیست چرا که تا آنجایی که من اطلاع دارم نباید هیچ هواپیمایی اطراف (هواپیمای مسافربری) باشد».

پس از تهدید این جنگنده‌های آمریکایی، خلبان هواپیمای مسافربری برای گریز از این تهدید به کاهش ارتفاع سریع هواپیما دست زد که در نتیجه این اقدام  چند نفر از مسافران این پرواز مصدوم شدند.

«آدام حزیمه»، شوهر فریال العلی  از وحشت مسافران و صدای فریادهای آنها خبر داد و گفت که مسافران فکر کردند که هواپیما هدف حمله قرار گرفته است.

ماهان
«آدام حزیمه» و همسرش «فریال العلی» مسافران ماهان

به گفته او، «ما احساس کردیم که یک حمله بزرگ و ترسناک صورت گرفت. ما تغییر مسیر هواپیما را حس کردیم و منتظر بودیم که دود یا آتشی را در هواپیما ببینیم و تشخیص بدهیم که قرار است بمیریم».

العلی همسر او خبر داد، «تعداد بسیاری کودک به خاطر سبکی وزنشان داشتند روی کف هواپیما غلت می‌زدند و مسافران به بالا و پایین پرت می‌شدند. من خودم دیدم که مسافران ردیف جلویی به زمین افتادند. من این صحنه را دیدم، تلفن‌های همراه، چمدان‌ها، مردان، کودکان همه کف هواپیما افتاده بودند».

وی افزود: «مردم با صدای بلند فریاد می‌زدند. این حس بود که قطعا کشته خواهیم شد و هیچ کاری برای جلوگیری از آن وجود ندارد. برای مثال شما کودکتان را می‌دیدید که خونریزی کرده، مردم روی زمین دراز افتاده‌اند اما شما هیچ کاری به جز تسلیم شدن ندارید».

شوهر او هم گفت: «کل این تجربه مثل یک فیلم ترسناک طولانی بود اما اثرات روانی آن تا همین حالا هم روی همه مسافران ادامه دارد».

به گفته او، با به زمین نشستن هواپیما در فرودگاه بیروت «ما (مسافران) به آرامی خارج شدیم انگار که اصلا هیچ اتفاقی حادث نشده بود اما وقتی هواپیما را ترک کردیم و وارد فرودگاه شدیم، تازه یادآوری آنچه که اتفاق افتاد، شروع شد و همه ما شوکه بودیم».

پیشتر «فاطمه حمدان» یکی دیگر از مسافران پرواز ۱۱۵۲  خطوط هوایی ایران هم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری اسپوتنیک، مشاهدات خود از مزاحمت دو جنگنده آمریکایی برای این هواپیمای مسافربری را بازگو کرده بود.

به گفته او، دو جنگنده آمریکایی بر خلاف ادعای مقامات این کشور به شکل تحریک‌آمیزی به هواپیمای مسافربری ایران نزدیک شده بودند 

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای پرواز ماهان را بی‌قانونی توصیف کرد و گفت قانون‌شکنان را باید قبل از اینکه فاجعه بیافرینند، متوقف کرد.

سخنگوی سازمان تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا» (سنتکام) اما با تایید نزدیک شدن جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران مدعی شد: «جنگنده اف-۱۵ در ماموریت هوایی روتین خود در مجاورت پایگاه التنف در سوریه اقدام به بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان ایران و در فاصله‌ای ایمن در حدود ۱۰۰۰ متری از این هواپیما پرداخت