۰ نفر

وزیرآموزش و پرورش:

سال تحصیلی از ۱۵شهریورماه آغاز می‌شود

۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۳۷
کد خبر: 454608
سال تحصیلی از ۱۵شهریورماه آغاز می‌شود

وزیرآموزش و پرورش در جلسه ویدئوکنفرانس با مدیران آموزش و پرورش استان‌ها گفت: همه استان‌ها برای آغاز سال تحصیلی از ۱۵شهریور ماه و تامین تجهیزات شبکه مجازی آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، چهارمین گفتگوی تخصصی وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان‌های کشور با محور بررسی مسائل، برنامه‌ها و موارد مرتبط با حوزه عمرانی به صورت ویدئو کنفرانس عصر چهارشنبه در سالن جلسات اداره نوسازی قزوین برگزار شد.

در این جلسه که مهرالله رحمانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، حسن علی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، علی عسگر جوانبخت مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز حضور داشتند حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش از مدیران کل استان‌ها خواست مقدمات آغاز سال تحصیلی در سال جدید را در نیمه اول شهریور ماه مهیا کنند.

وزیر آموزش و پرورش به مدیران کل استان‌ها گفت: آماده سال تحصیلی جدید در شهریور ماه شوید و مدارس را آماده کنید و از آنجا که بخش. از تحصیل مجازی است باید تجهیزات و امکانات این شبکه نیز مهیا شود.

حاجی بابایی تصریح کرد: از امروز باید نواقص را برطرف کنید تا استان‌ها امکانات مناسب را داشته باشند و هیچ استانی به دلیل نبود امکانات نمی‌تواند در تحصیل در فضای مجازی کوتاهی داشته باشد و در این میان لازم است چرخه آموزش تکمیل شود زیرا ارزیابی مدیران هم بر اساس اجرای دقیق دستورالعمل‌ها خواهد بود.

وی بیان کرد: مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها باید از همه شرایط خبر داشته باشند و شرایط و وضعیت دورترین کلاس‌ها را بدانند و نواقص شبکه شاد را شناسایی و رفع کنند.

حاجی بابایی تصریح کرد: ظرفیت فضای مجازی تا ۹۲ درصد مهیا شده و همه استان‌ها باید برای بازگشایی مدارس و بهره گیری از فضای مجازی آمادگی کامل داشته باشند.

وی گفت: این که چگونه مداخله می‌کنیم تا ارزش خلق شود بیانگر توانمندی مدیران است و همه باید ارزیابی درستی داشته باشند که کجا بودند و به کجا رسیده اند و برای تحصیل بهتر، کیفی‌تر و پوشش کامل هم برنامه ریزی اصولی داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ساخت مدارس ما باید هوشمندانه‌تر شود و همه به یک دیدگاه روشن برسیم و احساس کنیم در مسیر پیشرفت قرار داریم.

حاجی بابایی تصریح کرد: در نوسازی مدارس در سال‌های اخیر هدف گذاری خوبی صورت گرفته و نتیجه داده و باید مراقبت کنیم و زمان را از دست ندهیم و برای جلو رفتن هدف و برنامه داشته باشیم.

وی در خصوص جلب مشارکت مردم در ساخت مدارس هم اظهار داشت: طرح «آجر به آجر» با هدف توسعه مشارکت اجرایی شده است تا همه مردم خود را در اداره و ساخت مدرسه سهیم بدانند و مشارکت در ساخت مدرسه را یک دغدغه همگانی تلقی کنند.

حاجی بابایی تغییر نام مدارس خیر ساز و تغییر کاربری مدارس را هم ممنوع دانست و بیان کرد: باید وضعیت مدارس خالی و مخروبه به سرعت تعیین تکلیف شود.

در ادامه مهرالله رحمانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور هم اظهار داشت: هر مدرسه‌ای که به نام خیر ثبت شده نباید به هیچ عنوان تغییر نام داشته باشد و مورد بی اعتمادی خیرین شود.

وی افزود: نگهداری مدارس خیر ساز مهم است چون هنگام سرکشی دغدغه دارند که دلسوزی در نگهداری مدارس دیده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تعمیر و نگهداری مدارس باید به ادارات نوسازی و نگهداری به رؤسای مناطق سپرده شود تا این سرمایه‌ها حفظ شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس یادآور شد: حدود ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی است و باید با مدیریت هزینه‌ها بتوانیم روند نوسازی را با سرعت انجام دهیم.

وی بیان کرد: دیوار و محوطه سازی برای مدارس هر مترمربع سه میلیون تومان هزینه دارد و به نظر می‌رسد این کار در روستاها هیچ مناسبتی ندارد و برای دانش آموزان هم جذابیت نداشته و در برخی مواقع محدودیت روانی هم ایجاد می‌کند که بهتر است با حذف دیوار اطراف مدرسه این هزینه را حذف کرده و فضای شادتری در مدارس ایجاد کنیم.

رحمانی مهر همچنین استفاده از مشاور در ساخت مدارس را ضروری دانست.

در این جلسه ویدئو کنفرانسی علی عسگر جوانبخت مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین در خصوص پراکندگی نقاط و مشکلات مناطق و اقدامات مربوط به آن گزارشی ارائه کرد.

همچنین مدیران نوسازی مدارس استان اصفهان در مورد «طرح آجر به آجر»، استان مرکزی در مورد هویت بخشی به معماری مدارس و استان سمنان در مورد مکان یابی و مدارس بزرگ گزارش دادند.