۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آنچه باید در مورد اخبار ویروس کرونا بدانید

۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸
کد خبر: 454512
آنچه باید در مورد اخبار ویروس کرونا بدانید

آخرین اخبار مهمی که در خصوص روزهای کرونایی باید به آنها اشاره کرد از جمله، واکسن‌های امیدوارکننده تولید شده که احتمالا سیستم ایمنی بدن افراد را برای مقابله با ویروس کرونا تقویت می‌کنند، بسته محرک در نظر گرفته شده توسط اتحادیه اروپا برای کشورهای آسیب دیده از کووید-19، بلاتکلیفی بازی‌های المپیک 2020 و تاثیر این بیماری بر روی افراد دارای مشاغل پردرآمد و کم‌درآمد است.

اقتصاد آنلاین - مهسا نجاتی؛ گزارشی توسط رویترز در خصوص وضعیت ایجاد شده به واسطه کرونا تهیه شده است:

معامله تاریخی اتحادیه اروپا

رهبران اتحادیه اروپا طی یک نشست که تقریبا پنج روز به طول انجامید، در خصوص یک برنامه محرک بزرگ برای اقتصادهای متاثر از ویروس کرونا، در جلسه پیش از سحرگاه روز سه‌شنبه به توافق رسیدند.

نکته مهم در معامله، یک عنصر جدید در سیاست‌گذاری اتحادیه اروپا است: کمیسیون اروپا به صورت گسترده در بازار وام خواهد گرفت و بیشتر این پول نقد را به جای وام دادن، به کشورهایی که بیشتر به محرک اقتصادی نیاز دارند اعطا می‌کند.

گفتنی است که این کمک هزینه‌ها به کشورهایی پرداخت می‌شود که برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که پتانسیل رشد آنها، اشتغال‌زایی و اقتصاد و بهبود اجتماعی اقتصاد را تقویت می‌کند. این برنامه همچنین باید اقتصادها را تازه‌تر و دیجیتالی‌تر کند و مطابق با توصیه‌های سالانه کمیسیون باشد.

سوالات مربوط به آزمایشات امیدبخش واکسن

 داده‌های اولیه از آزمایشات سه واکسن ویروس کرونا در روز دوشنبه منتشر شد که از جمله دانشگاه آکسفورد نیز یکی از نمایندگان آن بود، باعث افزایش اعتماد مبنی بر اینکه واکسن می‌تواند سیستم ایمنی بدن را برای تشخیص و مبارزه با ویروس بدون عوارض جانبی جدی آماده کند، شد. همه آنها هنوز باید ثابت کنند که این واکسن‌ها در آزمایش ایمن و موثر هستند که شامل هزاران موضوع می‌شود.

هنوز موارد زیادی در خصوص واکسن‌های در حال پیشرفت، به ویژه قوی ماندن هرگونه پاسخ ایمنی و اثربخشی در افراد مسن یا گروه‌های خاص دیگر، از جمله افرادی که دارای مشکلات سلامتی مزمن و گروه‌های قومیتی که به شدت درگیر این بیماری هستند، ناشناخته باقی مانده است.

سایر سوالات برجسته عبارتند از: آیا یک دوز کافی خواهد بود؛ آیا آنها به اندازه کافی آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده و سلول‌های تی را تحریک می‌کنند، نوعی گلبول سفید که به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا عفونت را از بین ببرد؛ آیا واکنش سلول تی با حفاظت طولانی مدت ارتباط دارد، آیا این احتمال وجود دارد که یک واکسن بتواند فردی را در معرض عفونت جدی‌تر قرار دهد؟

عدم قطعیت المپیک

برگزارکنندگان توکیو2020 در روز پنج‌شنبه میزبان جشن‌هایی خواهند بود که شمارش معکوس یک‌ساله برای المپیک را انجام می‌دهند اما با وجود بازی‌های عقب افتاده هنوز در بلاتکلیفی قرار دارند، مطمئنا بیش از 12ماه گذشته خاموش‌تر خواهند بود.

علاوه بر هزینه‌ها، سه موضوع مهم بر هر گفت و گو در خصوص بازی‌های ترتیب‌یافته حاکم است که توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک آن را "پیچیده‌ترین رویداد این سیاره" نامیده است- ایمنی ورزشکاران، تماشاگران و ضمانت.

همانطور که کارشناسان یکی پس از دیگری اظهار داشته‌اند، دشوار است که بدانیم چگونه امنیت 11هزار ورزشکار و هزاران تماشاگر را بدون توسعه و توزیع جهانی واکسن موثر ویروس کرونا تامین کنیم.

بیماری همه‌گیر، چالش‌های متفاوت

کارمندان اداری در ایالات متحده که قادر به برقراری ارتباط تلفنی هستند، به طور کلی توانسته‌اند درآمد خود را حفظ کنند، در حالی که بسیاری از کارگران که باید در محل کار خود حضور داشته باشند، در بین ده‌ها میلیون آمریکایی هستند که با آغاز قرنطینه در کشور شغل خود را از دست دادند.

اکنون، در حالی که ایالت‌ها در حال تنظیم مقرراتی هستند که به افراد آسیب‌دیده اقتصادی امکان بازگشت به محل کار را می‌دهد، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که افراد مشاغل با دستمزد پایین احتمال بیشتری را در کار کردن نزدیک سایر افراد دارند و از این رو در معرض خطر بیشتری در ابتلا به ویروس کرونا نسبت به افراد مشاغل پردرآمد قرار می‌گیرند.