۰ نفر

کدام دیوارپوش را بخریم؟

۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۴
کد خبر: 453759
کدام دیوارپوش را بخریم؟

اگر به فکر نوسازی در واحد مسکونی یا اداری خود هستید احتمالا اسم دیوارپوش نیز به گوش شما خورده است. دیوارپوش یا دیوارکوب‌ها محصولاتی هستند که می‌توانید به‌عنوان یک عنصر دکوراتیو از آنها استفاده کنید. 2 نمونه از رایج‌ترین آنها، دیوارپوش‌های MDF و PVC هستند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری؛ دیوارپوش پی وی سی تولیدشده از پلی وینیل کلراید است که یکی از محصولات اصلی تولیدی صنعت پتروشیمی به‌شمار می‌رود. وینیل، نوعی پلاستیک پرکاربرد در ساختمان‌سازی‌ است که از آن در ساخت در و پنجره نیز استفاده می‌شود.

      مزایای دیوارپوش پی وی سی عبارتند از: قابلیت شست‌وشو با استفاده از آب و مواد شوینده، مقاومت در برابر خط و خش، قیمت مناسب، عایق در برابر حرارت، برودت و صوت‌، قابلیت نصب آسان در مدت‌زمان کوتاه، مناسب‌بودن آنها برای واحدهای مقاوم در برابر زلزله و در نهایت اینکه این دیوارپوش‌ها دارای طرح و رنگ بسیار گسترده‌ای هستند.

      دیوارپوش‌های ‌ام دی اف از دیگر محصولاتی هستند که می‌توانید برای دکورکردن واحدهای خود از آن استفاده کنید. این محصول تولیدشده از چوب طبیعی است که به روش خشک تولید شده‌ و می‌توان در بسیاری از محل‌ها آنها را نصب کرد.

      این نمونه‌ها نیز به‌علت داشتن روکش‌های مقاوم در برابر مایعات مقاوم هستند اما پیشنهاد می‌شود که در محل‌هایی که دارای رطوبت بالا هستند به‌جای استفاده از نمونه‌های چوبی از دیوارکوب‌های پلاستیکی استفاده کنید.

       از دیوارپوش‌های ‌ام دی اف می‌توان برای دکورکردن واحدهای مدرن استفاده کرد و جنس چوبی آنها برای شهرهای سردسیر بسیار مناسب است و به محیط گرما را القا می‌کند.

       این محصولات نیز در برابر مایعات و شست‌وشو مقاومند، تنوع بالایی از لحاظ طرح و رنگ  و  قیمت مناسبی دارند‌، همچنین در برابر ضربه و ساییدگی مقاومند و در برابر حرارت، برودت و صدا عایق هستند.

       اجرای دیوارپوش پی وی سی راحت‌تر از نمونه‌های چوبی است و درصورت آسیب‌دیدگی بخشی از آن می‌توانید به‌راحتی و در زمان کوتاه‌تری آن را جایگزین کنید. مقاومت و طول عمر دیوارپوش‌های پی وی سی نیز بیشتر از دیوارپوش ‌ام دی اف است اما این محصول درصورتی‌ که در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد می‌تواند گازهایی را از خود آزاد کند که برای سلامتی انسان مضرند.