۰ نفر

تداوم رگبار باران در برخی استان‌ها تا شنبه آینده

۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۹:۰۹
کد خبر: 452601
تداوم رگبار باران در برخی استان‌ها تا شنبه آینده

سازمان هواشناسی از تداوم رگبار باران تا شنبه هفته آینده در برخی استان‌ها خبر و نسبت به غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک در خلیج‌فارس هشدار داد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های  واقع در شمال غرب، سواحل شمالی، برخی مناطق شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در نیمه جنوبی کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و برخی مناطق هرمزگان رگبار باران، وزش باد شدید مقویت و گاهی رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

فردا و پنجشنبه علاوه بر مناطق فوق نواحی مرکزی کشور در برخی مناطق استان‌های یزد، اصفهان، شمال فارس، برخی مناطق استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و گاهی رعدوبرق پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه وبا شدت کمتر شنبه آینده در برخی مناطق شمال غرب کشور و برخی مناطق استان‌های مازندران و گلستان بارش پراکنده پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی طی هشداری از افزایش ارتفاع موج بین 2 تا 2.5 متری طی امروز و فردا در خلیج فارس و به ویژه بخش‌های مرکزی خبر داد.

اثر مخاطره این وضعیت احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک اعلام و توصیه شده فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را بعمل آورند. ضمن این‌که مروز و فردا شرایط برای شنا مناسب نخواهد بود.