۰ نفر

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد:

علت حریق در شناورهای سنتی

۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۱۶
کد خبر: 451439
علت حریق در شناورهای سنتی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اعلام دلایل اصلی وقوع حریق در شناورهای سنتی، اقدامات انجام شده به منظور جلوگیری از حریق در این شناورها را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «جلیل اسلامی» در مورد دلایل اصلی حریق در شناورهای سنتی، اظهار داشت: این مسئله را می توان در ابعاد مختلف بررسی کرد که ساختار ضعیف لنج‌های چوبی و فایبرگلاس برای مقاومت در هنگام بروز حریق و ضعف آموزش خدمه شناورهای سنتی از مهمترین آنها است.

وی افزود: عدم رعایت ایمنی از سوی خدمه، استفاده از تجهیزات غیر استاندارد اضافی روی شناور مانند موتورپمپ‌های بنزینی و نگهداری بنزین غیرمجاز روی شناورها از دیگر دلایل حریق شناورهای سنتی است.

عضوهیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: رفتار غیرایمن در نحوه انتقال سوخت در شناورها، رفتار غیرایمن در هنگام آشپزی روی شناور و عدم رعایت «صفافی» ایمن لنج ها را می توان از دلایل دیگر حریق در شناورهای سنتی نام برد.

اسلامی در ادامه ضمن تشریح اقداماتی که از طریق سازمان بنادر و دریانوردی به منظور جلوگیری از حریق در شناورهای سنتی دنبال می شود، گفت: ممنوعیت استفاده از پمپ‌های بنزینی روی شناورهای سنتی، الزام لنج‌ها به حضور حداقل خدمه شناور در هنگام پارک و کنار اسکله و افزایش نظارت‌های ایمنی شناورهای سنتی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در این زمینه اقدامات دیگری همچون ایجاد طرح صفافی ایمن لنج‌ها در بنادر و تهیه و پیگیری روند جایگزینی شناورهای سنتی مدنظر قرار گرفته است، اظهار کرد: اختصاص وام کم‌بهره به نوسازی ناوگان سنتی، تجهیز بنادر به امکانات اطفاء حریق ثابت و تامین شناورهای آتشخوار متناسب با نیاز بنادر شناورهای سنتی از دیگر فعالیت‌های این سازمان به منظور جلوگیری از حریق در شناورهای سنتی است.

اسلامی خاطر نشان کرد: تعامل با سازمان شیلات درخصوص ارتقاء ایمنی شناورهای صیادی سنتی، برگزاری آموزش های تکمیلی برای خدمه شناورهای سنتی، پیگیری طرح تعویض پمپ‌های سیار بنزینی با پمپ‌های گازوییلی و نیز تقویت هماهنگی بین ارگان‌های استانی برای ارتقای توان مقابله با حریق شناورهای سنتی از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.