۰ نفر

موج‌های 3متری در دریای عمان

۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۵۸
کد خبر: 451427
موج‌های 3متری در دریای عمان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا پایان وقت روز 19 تیر در شرق دریای عمان متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج بین 2.5 تا 3 متر پیش‌بینی می‌شود که احتمال غرق شدن شناورهای سبک و پاره شدن تورهای صیادی وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد اصغری، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز اظهار داشت: امروز در ارتفاعات البرز، شمال استان‌های تهران، قزوین، البرز و سمنان،‌ غرب سواحل خزر و غرب اصفهان، همچنین ارتفاعات کرمان، جنوب یزد، شرق فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد داریم. 

وی افزود: فردا تا بعدازظهر جمعه 20 تیر در غرب سواحل خزر، شمال‌غرب کشور، ارتفاعات البرز و شمال استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان و فارس رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در دو روز آینده این شرایط در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان  بلوچستان و هرمزگان حاکم خواهد بود. 

اصغری اضافه کرد: از شنبه 21 تیر تا یکشنبه بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد در شمال‌غرب، سواحل خزر و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا جمعه در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما داریم.

وی با بیان اینکه دریای عمان خصوصاً شرق آن در سه روز آینده مواج است، گفت: در دو روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید گاهی گرد و خاک در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اضافه کرد: از امروز تا پایان وقت پنج‌شنبه 19 تیر در شرق دریای عمان متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج بین 2.5 تا 3 متر پیش‌بینی می‌شود که احتمال غرق شدن شناورهای سبک و پاره شدن تورهای صیادی وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود در تردد قایق‌های سبک محدودیت اعمال شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل و بجنورد با کمینه دمای 15 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار کرد: امروز در تهران آسمان قسمتی ابری، جهت باد جنوب شرقی و سرعت باد 11 کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 14 درصد است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده آسمان تهران صاف، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت به ترتیب 36 و 25 درجه خواهد بود.