۰ نفر

با کمبود نیروی انسانی:

استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به کجا رسید؟

۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۲۱:۱۸
کد خبر: 450944
استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به کجا رسید؟

رئیس سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، افزود: در سال تحصیلی آینده ۲۰هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان در مدارس کشور جذب می‌شوند و همچنین ۲۵هزار و ۳۰۰نفر از همکاران فرهنگی تبدیل وضعیت خواهند شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شاپور محمدزاده امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به ماموریت‌های متنوع بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت در تعالی آموزشی کشور، اظهار کرد: برنامه‌های آموزش و پرورش استان گیلان در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، نقشه سند تحول بنیادین و همچنین برنامه‌های وزیر محترم آموزش و پرورش در زمان اخذ رای اعتماد زمینه ساز تحول شگرف در نظام فرهنگی و آموزشی می‌شود.

رئیس سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، افزود: در سال تحصیلی آینده ۲۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان در مدارس کشور جذب می‌شوند  و همچنین ۲۵ هزار و ۳۰۰ نفر از همکاران فرهنگی تبدیل وضعیت خواهند شد.

وی با اشاره به رقم ۲ میلیون ۷۰۰ هزار بی سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در سرشماری سال ۹۵، گفت: با برنامه ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته این رقم به کمتر از یک میلیون بی سواد کاهش یافته است.

محمدزاده با تاکید بر اینکه شبکه شاد در استان گیلان نیز باید جدی گرفته شود، بیان کرد: شروع سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور اعلام شده حتی در استان‌های با وضعیت بهتر نیز می‌توانند دو هفته زودتر واحدهای آموزشی را بازگشایی کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ویژگی‌های مدیرکل جدید آموزش و پرورش گیلان، تصریح کرد: تجربه بالای ایشان و تعامل بالای وی در استفاده از ظرفیت‌های مختلف، آینده خوبی را برای آموزش و پرورش استان نوید می‌دهد. 

محمدزاده از تلاش‌های نادر جهان آرای در دو سال اخیر و همچنین توفیقات وی در دوران مسئولیت تقدیر کرد.

محمد رحمتی مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این آیین با اشاره به ضرورت اعتلای نظام تعلیم و تربیت استان، اظهار کرد: اجرای اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین سبب تحول و احیای آموزش و پرورش می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری نیروی انسانی متخصص در پیشبرد اهداف عالیه آموزش و پرورش گفت: استفاده از ظرفیت‌های مدیران، معلمان و کارشناسان از راهبردهای آموزش و پرورش استان گیلان در دوره جدید است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به شرایط کرونایی جامعه خاطرنشان کرد: ارتقای شبکه آموزشی شاد و تامین نیروی انسانی در سال تحصیلی پیش رو از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش استان است.

نادر جهان آرای، مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان گیلان هم در این مراسم خدمت در دستگاه تعلیم و تربیت را سرمایه الهی و همیشگی دانست  و بر ادامه خدمت به فرهنگیان و دانش آموزان و توسعه فرهنگ نشاط تأکید کرد.

وی افزود: در سلسله مراتب اداری آمدن و رفتن مدیران امری طبیعی است و برماست تا آخرین دقایق بر عهدی که با مردم در ارائه خدمت بسته ایم؛ وفادار بمانیم.

بر اساس این گزارش، در این مراسم از زحمات ۲ سال و ۹ روزه نادر جهان آرای تقدیر و محمد رحمتی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان گیلان معرفی شد.

محمد رحمتی متولد ۱۳۴۷ لاهیجان و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی است. ریاست اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان گیلان و همچنین مدیریت آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان از مرداد ۹۱ تاکنون بخشی از مسئولیت‌های وی در ۳۳ سال سابقه خدمت است.