۰ نفر

شروط آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در شرایط کرونا

۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۵
کد خبر: 450032
شروط آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در شرایط کرونا

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درخصوص تکالیف مدارس در سال آینده با توجه به شرایط کرونایی به برخی ابهامات و سوالات پاسخ داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در پی طرح سوالاتی درباره کرونا و تکالیف مدارس در سال آینده با پیگیری‌های این مرکز،  معاونت آموزش ابتدایی در راستای رفع  هرگونه ابهام در این خصوص پاسخ سؤالات مطروحه را ارائه کرد.  

متن سؤالات همراه با پاسخ‌های داده‌شده توسط معاونت آموزش ابتدایی به شرح زیر است:

چه تدابیری برای ممانعت و عدم تمایل اولیا از حضور دانش آموزان به حضور در کلاس‌های درسی اتخاذشده است؟

برگزاری جلسات آموزش اولیا در کانال تخصصی اولیا در شبکه شاد و تبیین موضوع و نحوه همکاری و آموزش اولیا، ارسال پروتکل‌های بهداشتی و اطمینان از امن بودن مدارس جهت آموزش معلمان، مربیان بهداشت و مدیران مدارس، طراحی سامانه صدای اولیا در اپلیکیشن شاد به‌منظور ارتباط مستمر و استفاده از همکاری آن‌ها در راستای  ایجاد نقش آموزشی و راهبری پروتکل‌های بهداشتی و درخواست تصویب آئین‌نامه‌های جدید و متناسب با شرایط مختلف در شورای عالی به‌منظور ایجاد فرصت‌های جدید آموزشی در صورت عدم حضور دانش آموزان در مدارس ازجمله تدابیر اتخاذشده در این موضوع است.

آموزش در خانه با مدیریت اولیا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فرصت‌های آموزشی متنوع به صورت‌های مختلف ارائه تکالیف با محوریت افزایش مهارت‌آموزی، دست ورزیبا همراهی اولیا،  تشکیل بانک اطلاعات اولیا و شبکه آموزشی همراه معلم و تبادل تجربه نحوه همکاری اولیا در فرایند یاددهی، یادگیری به‌منظور اطمینان از ارائه آموزش استاندارد و کیفی به دانش آموزان، ازجمله ویژگی‌های آموزش در خانه است.

نظرتان در خصوص ارائه مدرک و برگزاری امتحانات برای دانش‌آموزانی که در مدرسه حضور ندارند را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در دوره آموزش ابتدایی با توجه به ماهیت ارزشیابی کیفی – توصیفی و با استفاده از مواد مندرج درآئین‌نامه ارزشیابی کیفی – توصیفی از آموخته‌های دانش آموزان در طی فرآیند آموزش – یادگیری توسط آموزگاران ارزشیابی به عمل می‌آید.

پروتکل‌های بازگشایی مدارس چگونه است؟

تخصیص اعتبار لازم به‌منظور تجهیز و ایمن‌سازی مدارس و در مرحله دوم رعایت فاصله ایمنی با حضور۵۰ درصدی دانش آموزان به‌صورت روزهای زوج و فرد پیشنهاد شده است. همچنین تهیه زیرساخت مناسب برای آموزش‌های مجازی از اهم اقدامات محسوب می‌شود.

تراکم دانش آموزان در سال تحصیلی آینده مغایر با پروتکل‌های بهداشتی است چه تدابیری اندیشیده‌اید؟

با توجه به کمبود فضا و نیروی انسانی در آموزش ابتدایی برگزاری کلاس‌ها در ایام هفته به‌صورت یک روز درمیان و انجام تکالیف با هدایت و هم‌یاری اولیا مورد تأکید است همچنین تهیه زیرساخت مناسب برای آموزش‌های مجازی از اهم اقدامات محسوب می‌شود.