۰ نفر

سازمان سنجش: با تعویق کنکور حق داوطلبان ضایع می‌شود

۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۷
کد خبر: 450015
 سازمان سنجش: با تعویق کنکور حق داوطلبان ضایع می‌شود

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با تعویق کنکورها، حق سایر داوطلبان ضایع می شود؛ بنابراین با رعایت پروتکل های بهداشتی شدیدتر کنکور ۱۳۹۹-۱۴۰۰می تواند برگزار شود.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، فاطمه زرین آمیزی اظهار داشت: کشورهای دیگر برنامه های خود را تعطیل نکرده اند و در همین شرایط کرونا، آزمون های ورودی به دانشگاه ها در کشورهای ترکیه و چین برگزار شد.

وی تاکید کرد: اگر کنکور در این زمان ها برگزار نشود، در هیچ زمان دیگری نمی توان این آزمون ها را برگزار کرد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: در پایان شهریورماه و اوایل مهرماه شاهد پیک آنفلوانزا و امکان تشدید کرونا هستیم که در آن زمان هم داوطلبان می گویند کنکور دیرتر برگزار شود.

زرین آمیزی ادامه داد: در این صورت عملاً ما نباید برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ کنکوری داشته باشیم؛ اما تکلیف داوطلبی که یکسال زحمت کشیده و برنامه ریزی کرده است، چه می شود؟

وی اظهار داشت: با تعویق کنکورها، حق سایر داوطلبان ضایع می شود؛ بنابراین با رعایت پروتکل های بهداشتی شدیدتر این کنکور می تواند برگزار شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اگر سازمان سنجش سخت ترین پروتکل ها را هم در نظر بگیرد، تا زمانی که افراد و خانواده ها رعایت نکنند، این امر محقق نمی شود.

به گفته این مسوول سازمان سنجش، در یکی از کشورها فقط یک نفر اجازه همراهی با داوطلب تا حوزه برگزاری آزمون را دارد، اما در کنکورهای ما بخشی از اعضای خانواده داوطلب را همراهی می کنند که همین مسأله اگر رعایت نشود، باعث افزایش شیوع می شود.

 کنکور دکتری ۲۶ تیرماه، کنکور کارشناسی ارشد دوم و سوم مرداد ماه و کنکور سراسری روزهای ۳۰ و ۳۱ مردادماه برگزار می شود. این زمان ها بر اساس هماهنگی با ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین شده است.

وزیر علوم هم چند روز پیش به طور رسمی اعلام کرد که کنکورها بر اساس برنامه زمانی از پیش تعیین شده برگزار می شود و به تعویق نخواهد افتاد.​