۰ نفر

استخدام 6500 نیروی جدید در آموزش و پرورش

۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۰
کد خبر: 450001
استخدام 6500 نیروی جدید در آموزش و پرورش

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: اعتبارات این سازمان در سال جاری نسبت به سال ۹۸ بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در آیین افتتاح مدرسه استثنایی بنت الهدی فهرج از استانداردسازی فضا و تجهیزات به عنوان یکی از چهار مولفه اصلی آموزش و پرورش نام برد و از ساخت ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور به همت خیران خبر داد و افزود: پنج مدرسه از این مدارس با توجه به نیاز در استان کرمان ساخته خواهد شد.

حسینی به ساخت چهار سالن ورزشی ۲۰۰ متری در مدارس استثنایی شهرستان های شرقی استان کرمان اشاره و تصریح کرد: ۶۰۰ میلیون تومان به عنوان بسته حمایتی توان بخشی به مدارس  شرقی استان اختصاص می یابد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: طرح سنجش از ۱۵ تیرماه در کشور اجرا می شود و ۱۵ درصد دانش آموزان شرق استان کرمان در این طرح به صورت رایگان سنجش می شوند.

حسینی با بیان این که ۵۰ درصد هزینه سرویس رفت و آمد دانش آموزان استثنایی توسط دولت پرداخت می شود گفت: علاوه بر سهم دولت ۲۰ درصد دیگر از هزینه سرویس رفت و آمد دانش آموزان استثنایی در این مناطق را از محل اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور پرداخت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: نیروی انسانی با کیفیت به عنوان یکی از دیگر از مولفه های آموزش و پرورش باکیفیت است و کمبود بیش از ۱۲ هزار نیروی انسانی در مدارس استثنایی سراسر کشور یکی از مشکلات است.

حسینی گفت: با رایزنی هایی که با سازمان امور استخدامی صورت گرفته مجوز استخدام ۶ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی برای مدارس استثنایی سراسر کشور صادر شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، استاندارد مالی را از دیگر مولفه های آموزش با کیفیت دانست و افزود: باید در راستای ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی ۲۰ درصد بودجه های دولت به آموزش و پرورش اختصاص یابد.