۰ نفر

هزینه حداقلی خنک‌کردن خانه چند؟

۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹
کد خبر: 448884
هزینه حداقلی خنک‌کردن خانه چند؟

گرچه هنوز به گرم‌‌ترین روزهای سال نرسیده‌ایم ولی با ورود به فصل تابستان و با توجه به هشدارهایی که این روزها درباره کاهش مصرف برق می‌شنویم، بهتر است به‌دنبال راهکارهایی باشیم که هم مصرف و هزینه برق را کاهش دهیم و هم وسایل خنک‌کننده منازلمان بازدهی بهتری داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری؛ استفاده از پرده مناسب و کشیدن پرده‌ها در زمانی که به نور بیرون احتیاجی نداریم یک راهکار ساده برای خنک کردن خانه است. 30درصد از گرمای خانه، به‌صورت ناخواسته از طریق پنجره‌ها وارد خانه می‌شود و شما با کشیدن پرده‌ها و ایجاد سایه مانع ورود این گرما به خانه می‌شوید.

 برای اینکه فضای خانه خنک شود، باید خانه را کمی کوچک کنید. این کار را می‌توانید با بستن درِ اتاق‌هایی که استفاده نمی‌کنید انجام دهید و اجازه دهید هوا فقط در فضای مورد‌استفاده جریان پیدا کند.

  به‌طور معمول لامپ‌های رشته‌ای گرما تولید می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید که روشن کردن تعداد زیادی لامپ‌ به‌طور همزمان، علاوه بر اینکه موجب افزایش مصرف برق می‌شود، به بالا‌رفتن دمای خانه نیز کمک می‌کند. اگر از لامپ‌های رشته‌ای در محیط خانه خود استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌شود در طول فصل تابستان لامپ‌های کم‌مصرف را جایگزین لامپ‌های رشته‌ای کنید. این کار موجب کاهش هوای گرم و همچنین کاهش هزینه برق مصرفی می‌شود.

   پارچه‌ها و روتختی‌های الیاف مصنوعی از جمله پلاستیک، بدترین انتخاب برای فصل گرم سال محسوب می‌شوند. غیر از خنک کردن محیط، شما می‌توانید در فصل تابستان با استفاده از ملافه‌های ساخته شده از الیاف پنبه‌ای، تا حد زیادی از احساس گرما در زمان خواب جلوگیری کنید.

  راه دیگر برای خنک‌کردن محیط و جلوگیری از گرم‌شدن محل خواب در تابستان، خاموش‌کردن چراغ‌ها چند ساعت پیش از خواب است. لامپ‌های الکتریکی در مجموع به‌خاطر راندمان پایینی که دارند هوای محیط پیرامون خود را به‌شدت گرم می‌کنند.