۰ نفر

اصلاح ایرادهای شبکه شاد برای سال تحصیلی جدید

۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۲
کد خبر: 448254
اصلاح ایرادهای شبکه شاد برای سال تحصیلی جدید

مشاور وزیر و مسئول شبکه دانش‌آموزی شاد از تمرکز دستگاه تعلیم و تربیت بر رفع اشکالات شبکه دانش‌آموزی شاد برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از پانا، سیدحسن الحسینی مشاور وزیر و مسئول شبکه دانش‌آموزی شاد در جمع خبرنگاران درباره اپلیکیشن اختصاصی آموزش و پرورش (شبکه شاد) گفت: «در سال ۸۱ و ۸۲ مجوزی از شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم که بر اساس آن آموزش و پرورش ماموریت پیدا می‌کند از ۳ نوع آموزشِ حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری بهره بگیرد. در عرصه تعلیم و تربیت این بزرگترین گشایش رقم خورد و برمبنای همین تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و برای تحقق این هدف مصوباتی در شورای عالی آموزش و پرورش داشتیم.»

وی با اشاره به شیوع کرونا و ایجاد وضعیت بحرانی در جامعه و نظام آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: «با شیوع اپیدمی شرایط خاصی پیش آمد که نظام آموزشی را به تعطیلی کشاند؛ از طرفی دغدغه دستگاه آموزش و پرورش این بود که «تعلیم و تربیت نباید تعطیل نشود» بنابراین به فکر یافتن راه حلی برای تحقق این شعار بودیم که به سمت ایجاد شبکه شاد رفتیم.»

الحسینی ادامه داد: راه‌اندازی شبکه شاد تجربه‌ای موفق در بین کشورهای منطقه و امتیاز بزرگی برای آموزش و پرورش بود. گرچه موقع استقرار و گسترش شبکه شاد دانش‌آموزان و به‌ویژه معلمان ما هنگام کار با این شبکه از مشکلات شبکه رنج بردند، اما تمرکز ما بر رفع مشکلات شبکه قرار گرفت و برنامه ریزی کردیم سال تحصیلی جدید در شرایطی آغاز شود که ایرادهای شاد برطرف شده باشد.»

وی درباره مشکل عدم دسترسی بعضی اقشار دانش‌آموزی به این اپلیکیشن گفت: «در کشور دانش‌آموزانی داریم که به هیچ وجه به این شبکه دسترسی ندارند. یعنی ممکن است ازنظر مالی امکان تهیه دستگاه هوشمند مناسب و اینترنت را نداشته باشند یا پوشش اینترنت در مناطق آنها ضعیف باشد و به این ترتیب این افراد به مطالب ما دسترسی ندارند. این یکی از دغدغه‌های ما در آموزش و پرورش است که راهکار رفع این مشکل استفاده از آموزش ترکیبی است که از اول مهر آغاز می‌شود. می‌خواهیم به درصد بالایی از تعاملات در شبکه شاد برسیم.»

وی در پایان درباره روش‌های برقراری آموزش ترکیبی گفت: «آموزه‌ای از آموزش حضوری و آموزش در فضای مجازی خواهد بود که بسته‌های آموزشی و تلویزیون نیز پای کار هستند. با توجه به شرایط متفاوت تعلیم و تربیت سهم هریک از بخش‌ها در این بسته ترکیبی مشخص می‌شود.»