۰ نفر

میزان افزایش حقوق معلمان کافی نیست

۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۲
کد خبر: 447463
میزان افزایش حقوق معلمان کافی نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه پیگیری برای اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان با اولویت دنبال می‌شود گفت: مطالبات فرهنگیان جدی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا احمدی سنگر، اجرای ناقص طرح رتبه‌بندی فرهنگیان و سایر برنامه‌های مربوط به معلمان را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: پیگیری و رایزنی برای احقاق حق معلمان و فرهنگیان در مجموعه دولت و مجلس از جمله اهدافی است که بنده به شدت برای آن تلاش می‌کنم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یکی از دلایل حضور خود در این کمیسیون را علاقه وافر به قشر تأثیرگذار و اثربخش فرهنگیان و معلمان خواند و عنوان کرد: فرهنگیان یکی از اقشار مهم و تعیین‌کننده اجتماع ما محسوب می‌شوند زیرا فرزندان ما و آینده‌سازان این مرز بوم در آنجا تربیت شده و آموزش می‌بینند.

احمدی سنگر با بیان اینکه مشکلات، دغدغه‌ها و نگرانی‌های قشر فرهنگیان را باید شناخت و با پیگیری و ابزارهای قانونی برای رفع آن تلاش کرد ابراز داشت: بنده و مابقی نمایندگان به‌‌ویژه اعضاء کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جدیت خوبی برای حمایت از معلمان داشته و برای این هدف به بهترین نحو ممکن تلاش می‌کنیم.

وی از جلساتی که با وزیر آموزش و پرورش در مدت شروع به کار مجلس یازدهم برای بررسی چالش‌های فرآروی جامعه فرهنگیان داشته است خبر داد و تصریح کرد: پس از اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به شکل کامل شکل گرفت جهت حل مشکلات با نمایندگان فرهنگیان و با دولت وارد بحث و بررسی می‌شویم.

نماینده مردم رشت در مجلس مشکلات اقتصادی و معیشتی معلمان را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه چنین شرایطی در شأن جامعه فرهیخته نیست عنوان کرد: وزیر آموزش و پرورش در مجلس اعلام کرد که حقوق معلمان از سال 98 تاکنون 3 بار یعنی حدود 68 درصد افزایش پیدا کرده در حالی‌که این اقدامات کافی نیست.

احمدی سنگر استخدام نیروها و تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر حق‌التدریسی‌ها، آموزش دهنده‌ها، پیش‌ دبستانی‌ها و بازنشستگان فرهنگی را به عنوان یک ضرورت خواستار شد و گفت: امیدواریم بتوانیم در کمیسیون آموزش و تحقیقات تصمیمات خوبی اتخاذ کنیم تا از نگرانی‌های جامعه فرهنگیان کشور کاسته شود.