۰ نفر

توصیه‌ای برای استفاده از ماسک در فصل گرما

۱ تیر ۱۳۹۹، ۰:۲۲
کد خبر: 447367
توصیه‌ای برای استفاده از ماسک در فصل گرما

با تسهیل محدودیت‌ها و مقرراتِ مربوط به کنترل شیوع کروناویروس و افزایش ترددها در اماکن عمومی، احتمال ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بیشتر می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ضرورت استفاده از ماسک در اماکن عمومی به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در حالی تاکید می‌شود که این روزها افزایش دما، استفاده از ماسک را برای بسیاری از مردم دشوار کرده است.

اگرچه ماسک زدن در فصل تابستان به دلیل گرما می‌تواند آزاردهنده باشد اما به گفته متخصصان سلامت در شرایط فعلی و از آنجا که فعالیت کروناویروس برخلاف ویروس آنفلوآنزا با گرم شدن هوا متوقف نشده است، همچنان باید از ماسک استفاده کنیم چراکه فوائد آن، اولویت بیشتری دارد و از این طریق می‌توان به میزان قابل ملاحظه‌ای از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کرد.

به گفته کارشناسان برای مقابله با خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در فصل تابستان لازم است ماسک به گونه‌ای روی صورت قرار گرفته باشد که بینی و دهان به طور کامل پوشانده شود. اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که تعریق می‌تواند مشکل‌ساز باشد. زمانیکه ماسک به دلیل تعریق مرطوب شود دیگر نمی‌تواند عملکرد مطلوبی در برابر ویروس داشته باشد.  

کارشناسان تاکید دارند بهترین اقدام هنگام مرطوب شدن ماسک، تعویض آن است. بنابراین توصیه می‌شود افرادی که بیرون از منزل هستند ماسک اضافی همراه خود داشته باشند.

به گزارش مدیکال دیلی، همچنین متخصصان سلامت توصیه می‌کنند افرادی که به دلیل گرما هنگام استفاده از ماسک دچار مشکلات تنفسی می‌شوند لازم است برای چند دقیقه از دیگران فاصله گرفته و ماسک خود را بردارند.