۰ نفر

هشدار پلیس درباره فعالیت مجرمان در پوشش مسافرکشی

۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۰۹
کد خبر: 446199
هشدار پلیس درباره فعالیت مجرمان در پوشش مسافرکشی

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا درمورد مسافربر نماها هشدار داد و از هموطنان خواست با حفظ ضوابط بهداشتی از ناوگان حمل ونقل عمومی استفاده کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین ، سرهنگ شهاب امینی با اشاره به ضرورت هوشیاری شهروندان در هنگام برخورد با مسافربرهای غیرمجاز اظهار داشت: این خودروها بدون آن که مشخصاتشان در سامانه های مربوطه ثبت شده باشد، اقدام به تردد و جابه جایی مسافر می کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت برخی مسافربرهای غیرمجاز در سطح شهر، زمینه‌ ساز جرایمی مانند سرقت و ...است، گفت: پلیس آگاهی ناجا بارها در خصوص مسافربر نماها هشدار داده و اهتمام جدی مردم را در این زمینه را خواستار شده است.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا به پیامدهای ناشی از استفاده از این گونه خودروها اشاره کرد و افزود: شهروندان به ویژه بانوان با حفظ ضوابط بهداشتی برای تردد در سطح شهر از وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی، اتوبوس، مترو و آژانس های معتبر استفاده کنند تا شاهد بروز مشکلات و حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

وی با بیان اینکه نباید به بهانه عجله داشتن در رفت و آمد، خود را در معرض خطرات احتمالی قرار داد، گفت: گاهی در معرض دید قرار دادن اقلام گرانقیمت همانند طلا، زیورآلات و وسایل با ارزش نیز می‌تواند برای مسافربرنماها وسوسه‌انگیز باشد.

این مقام انتظامی به خاطر سپردن مشخصات خودرو (شماره پلاک، نوع وسیله نقلیه، رنگ و...) و خصوصیات ظاهری سرنشینان (خالکوبی دست، نوع لباس و...) را در شناسایی و دستگیری این گونه مجرمان بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: بانوان برای حفظ امنیت خود در هیچ شرایطی به تنهایی سوار خودروهای مسافربر غیرمجاز نشده و چنانچه در شرایط اضطرار قصد استفاده از این وسایل را دارند، بهتر است مشخصات خودرو را به بستگان خود اطلاع داده و به محض مشاهده هرگونه رفتار مشکوک یا تغییر ناگهانی مسیر، مراتب را در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: مجرمانی که در پوشش مسافربر قصد سرقت و آزار و اذیت هموطنان را دارند؛ بدانند کارآگاهان پلیس آگاهی در برخورد با این گونه جرایم کاملا سریع و قاطعانه برخورد و با بهره‌گیری از آخرین روش های کشف علمی جرم، آنان را شناسایی و در کمترین زمان ممکن دستگیر خواهند کرد.