۰ نفر

پیام تسلیت هنرمندان و مدیران در پی درگذشت محمدعلی کشاورز

۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۴۲
کد خبر: 446111
پیام تسلیت هنرمندان و مدیران در پی درگذشت محمدعلی کشاورز

برخی از مدیران و هنرمندان در پیام‌هایی جداگانه درگذشت محمدعلی کشاورز، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون را تسلیت گفتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حسین انتظامی برای رییس سازمانی سینمایی در پیامی درگذشت محمد علی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: فسبحان الذی بیده ملکوت کل شیءٍ و الیه ترجعون استاد محمدعلی کشاورز، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون از میان ما پرکشید و به دیار باقی شتافت.

ترجیع بند زندگی هنری مرحوم کشاورز و مولفه مشترک نقش های ماندگار و متنوع او در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی، مردمی بودن و الهام گرفتن از مسائل مردمان روزگار خویش بود. 

فقدان این هنرمند تکرارناپذیر را به اهالی فرهنگ و هنر به ویژه اصحاب سینما تسلیت می گویم و از خداوند منان علو درجات برای آن مرحوم  و صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم  خوستارم.

سیدمجتبی حسینی در پیام تسلیت برای درگذشت استاد کشاورز نوشته است: محمدعلی کشاورز بازیگر و هنرمند ارزشمند کشورمان از نسل هنرمندانی است که با حمیت و جدیت چراغ تئاتر و صحنه و هنر را روشن نگه داشتند، نقش های به یادماندنی بازی کردند و در هموار شدن راه دشوار هنر نقش داشتند. استاد کشاورز چند دهه با نقش آفرینی خود در تئاتر و سینما و تلویزیون خاطراتی ماندگار به یادگار گذاشت و ما در برابر آیینه هنر این هنرمندان به زندگی و چگونه زیستن فکر کردیم.

استاد محمدعلی کشاورز نوشته بود "یکی از سرمایه های بزرگ من تئاتر است"، تئاتر و صحنه و هنر را سرمایه بزرگ زندگی خود می دانست و امروز تئاتر، سینما و تلویزیون در اندوه یکی از سرمایه های ارزشمند خود است، استاد کشاورز سرمایه فرهنگ و هنر ایران است و در پس سال های عمر پربارش آسمان آبی دیده می شود.

درگذشت استاد محمدعلی کشاورز را به خانواده گرامی اش، هنرمندان و هموطنان تسلیت می گویم و برای آن زنده یاد نیک نام آرامش و علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

میراث مانایی که چون دُرّی نایاب، تابنده خواهد ماند

علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت استاد «محمدعلی کشاورز» را تسلیت گفت.

در متن پیام مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است: صفای نفس، خلوص، تواضع و فروتنی استاد فقید مرحوم «محمدعلی کشاورز» میراث مانایی است از هنرمندی که با شرافتش، در گنجینه هنرهای نمایشی این آب و خاک، چون دُرّی نایاب، تابنده خواهد ماند.

فقدانِ این چهره بی مانند و ماندگار هنر را به تمامی هنردوستان ایران زمین، تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و برای بازماندگان معزز، صبر جمیل و برای روح بزرگ این هنرمند پیشکسوت، علو درجات را از درگاه خداوند متعال آرزومندم.»

عالیجناب محمد علی خان کشاورز

رضا بابک در پی درگذشت محمد علی کشاورز از او به عنوان بازیگری بی‌نظیر یاد کرد که حضورش هم بر صحنه تئاتر و هم مقابل دوربین بسیار اثرگذار بود. در یادداشت این هنرمند آمده است:

عالیجناب محمد علی خان کشاورز هم از میان ما رفت. آرتیستی با سابقه‌ی درخشان بازیگری در تئاتر، سینما و تلویزیون. استاد عزیزمان محمد علی کشاورز در حضور صدر در صدی در نقش‌هایی که به ایشان محول می‌شد، نمونه بود و در قالب شخصیت‌های گوناگون، بی‌نظیر بود چه در ارایه شخصیت‌های ایرانی و در چه در آفرینش کارکترهای فرنگی.

عزیزمان محمد علی کشاورز تمام مختصات یک بازیگر درجه یک را دارا و حضورش چه در صحنه و چه در تصویر،  بسیار بسیار تاثیرگذار بود. نگاه زیبایش در نقش‌ها ... صدای گیرا و پر قدرتش روی صحنه و انعطاف بدنش در حرکات یک شخصیت، بی‌نظیر بود.

محمد علی کشاورز، استاد بی‌بدیل بازیگری از میان ما رفت و جای خالی‌اش بسیار بسیار احساس می‌شود. روح بزرگش قرین رحمت و یاد بزرگش زنده و جاودان باد!

کشاورز را که از ستارگان سینما، تئاتر و تلویزیون بود

علی عسکری، رییس سازمان صدا و سیما نیز با صدور پیامی، درگذشت استاد محمد علی کشاورز را تسلیت گفت.

در متن پیام گشاورز آمده است: درگذشت یکی از چهره‌های ماندگار عرصه هنر کشور استاد محمدعلی کشاورز را که از ستارگان سینما، تئاتر و تلویزیون بود و مردم با نقش‌های تاریخی او خاطره‌های بسیار دارند تسلیت عرض می‌کنم.

پدر سالار دوست داشتنی مخاطبان تلویزیون در آخرین روزهای بهار ۹۹ از این کره خاکی خداحافظی کرد، اما با نقش آفرینی ماندگار خود در چهل و پنج فیلم سینمایی، سی و هشت سریال تلویزیونی و ده‌ها ئتاتر و تله تئاتر همواره در قلب و جان مردم ایران باقی خواهد ماند. از درگاه خداوند تعالی برای آن چهره ماندگار علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

استاد محمدعلی کشاور از تبار هزاردستان هنر بودند

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار متنی، درگذشت استاد محمد علی کشاورز را تسلیت گفت.

در متن سخنگوی وزارت امور خارجه آمده است: استاد محمد علی کشاور از تبار هزاردستان هنر بودند که در قاب سیمین سینما، تئاتر و تلویزیون، نقش های ماندگار به یادگار گذاشتند. هنرنمایی ایشان در لوح دل و جان ایرانیان و تاریخ پرفروغ سینمای ایران جاودانه است. درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به هموطنان هنردوست و اهالی هنر تسلیت می گویم.

پیام تسلیت سازمان بسیج هنرمندان در پی درگذشت محمدعلی کشاورز 

در پی درگذشت محمدعلی کشاورز هنرمند فقید و پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون، سازمان بسیج هنرمندان با صدور پیامی درگذشت این بازیگر پیشکسوت کشور را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: محمدعلی کشاورز ازجمله بازیگران و چهره های ماندگار و پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و یکی از سرمایه های ارزشمندی بود که همچون دری گرانبها و تابنده در عرصه فرهنگ و هنر ایران زمین می درخشید. بی شک فقدان این هنرمند خسرانی بزرگ و جبران ناپذیر برای جامعه بزرگ هنری کشور است.

ضمن عرض تسلیت به خانواده گرامی این هنرمند مردمی و محبوب و همچنین به عموم هنرمندان و هموطنان گرامی، برای بازماندگان معزز آن مرحوم صبر جمیل و برای روح پرفتوح این هنرمند پیشکسوت علو درجات را مسئلت می نمائیم.

استاد «محمدعلی کشاورز» هنرمند مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون امروز (یکشنبه، ۲۵ خرداد) و در سن نودسالگی بعد از تحمل دوره‌ای بیماری درگذشت.
از آثار ماندگار کشاورز، به مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها می‌توان اشاره کرد.
این هنرمند ایفاگر نقش‌های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از جمله آنها فیلم‌های «خشت و آینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتورسینما»، «خسوف»، «زیردرختان زیتون»، «غزال» بوده است.

کشاورز اوایل خرداد جاری به دلیل عارضه کلیوی و بالا رفتن سطح کراتین خون در بیمارستان بستری شد و بلافاصله مراحل درمانی خود را زیر نظر تیم پزشکی آغاز کرد. پس از آن وی به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.