۰ نفر

معاون وزیر بهداشت:

افزایش ابتلای جوانان به کرونا نگران‌کننده است

۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۰۷
کد خبر: 445320
افزایش ابتلای جوانان به کرونا نگران‌کننده است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهش سن مبتلایان به کرونا گفت: افزایش شمار بیماران جوان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کشور نگران‌کننده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، قاسم جان‌بابایی روز چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان بوکان در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: افزایش شمار مبتلایان زیر ۵۰ سال نشان از عفونت بالای کووید ۱۹ است که باید همه مردم باید رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و اجتماعی را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا نگران‌کننده‌تر از تصورات مردم است افزود: اگر مردم توصیه ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، بیماری کرونا ویروس کاهش می‌یابد، ولی درغیر اینصورت شاهد اوج‌گیری بیماری در کشور خواهیم بود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش تاب‌آوری سیستم بهداشت و درمان در مدیریت بیماری کرونا را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: در مدیریت بحران این بیماری در کشور همه تلاش‌ها به کار گرفته شد تا مردم و معیشت آنان کمترین آسیب را ببیند. 

جان‌بابایی به مشکلات بخش درمان شهرستان بوکان برای کنترل این بیماری اشاره کرد و افزود: مشکل دستگاه سی‌تی‌اسکن این شهرستان تا روز شنبه هفته آینده حل خواهد شد و اگر مشکل آن ظرف چند روز آینده برطرف نشد یک دستگاه دیگر جایگزین دستگاه فعلی خواهد شد.

وی در خصوص دیگر مشکلات بیمارستان بوکان نیز بیان کرد: تا ۲ روز آینده با اختصاص کمک مالی به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه مشکل سیستم سرمایشی بیمارستان (چیلر) در هفته آینده مرتفع خواهد شد.

وی با دادن قول مساعد نسبت به تامین کمبودهای لوازم حفاظتی بیمارستان شهید قلی‌پور در اسرع وقت افزود: بخش شیمی درمانی این بیمارستان نیز با تامین متخصص و تجهیز بخش مربوط به آن به زودی راه اندازی خواهد شد. 

سرپرست فرمانداری بوکان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات بیمارستان این شهرستان گفت: با توجه به پذیرش سالانه بیش از 30 هزار نفر بیمار در این بیمارستان لازم است که مسوولان کشوری و استانی توجه خاصی به این شهرستان داشته باشند چرا که در این مرکز درمانی علاوه بر پذیرش بیماران شهرستان، بیمارانی از استان کردستان و شهرهای جنوب استان نیز در این بیمارستان پذیرش می‌شوند.

لقمان خسروپور ادامه داد: در شرایط فعلی که با افزایش بیماران مبتلا به کرونا مواجه هستیم دستگاه سی‌تی‌اسکن و سیستم چیلر بیمارستان با مشکل مواجه شده و لازم است که هرچه زودتر در این شرایط معایب مذکور در این بیمارستان رفع شود.

وی ادامه داد: اقلام سلامت محور موردنیاز بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان مناسب و کافی نبوده و کفاف این شهرستان را نمی‌کند که باید در این شرایط حساس توجه خاصی به تامی اقلام سلامت محور بیمارستان انجام شود.

وی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در بوکان افزود: در سه ماه نخست، شیوع این بیماری در این شهرستان به خوبی کنترل شد اما با باز شدن اصناف و فعالیت دیگر بخش‌های اقتصادی شهرستان، تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرد.

سرپرست فرمانداری بوکان در خصوص احداث کلینیک فوق تخصصی این شهرستان نیز گفت: این بخش با وجود اتمام عملیات فیزیکی ساختمان نیازمند تجهیز و نصب انشعابات است که باید وزارت بهداشت در این امر مسوولان شهرستان را کمک و مساعدت کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز در این نشست گفت: همدلی و یکپارچگی مسوولان در شهرستان بوکان باعث شده که بیماری بخوبی تحت کنترل باشد.

جواد آقازاده ادامه داد: علت شیوع کرونا در اوایل اپیدمی در بوکان به دلیل همجاوری این شهرستان با شهرستان سقز صورت گرفت به طوری که در روزهای نخست شروع این بیماری ۱۹ نفر از اهالی سقز در بیمارستان بوکان بستری شدند.

معاون وزیر بهداشت به همراه هیات همراه در سفر به جنوب آذربایجان‌غربی، از بخش‌های مختلف بیماران کرونای بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان بازدید کرد.