۰ نفر

قرنطینه از ابتلای 500میلیون نفر به کرونا جلوگیری کرد

۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰:۵۹
کد خبر: 445074
قرنطینه از ابتلای 500میلیون نفر به کرونا جلوگیری کرد

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، تعطیل کردن مدارس، ممنوعیت برگزاری تجمعات بزرگ و تأکید برخانه ماندن از ابتلای 500میلیون نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان جلوگیری کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، تعطیل کردن مدارس، ممنوعیت برگزاری تجمعات بزرگ و تأکید بر خانه ماندن از ابتلای ۵۰۰ میلیون نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان جلوگیری کرده است.

این بررسی همچنین حاکی از آن است که ماندن در خانه و پیروی از قوانین قرنطینه، از ابتلای ۶۰ میلیون آمریکایی به ویروس کرونا جلوگیری کرده است.

دانشگاه جانز هاپکینز به تازگی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در سراسر جهان را ۷ میلیون و ۱۳ هزار نفر اعلام کرده و یادآور شده آمریکا با ۱.۹ میلیون، برزیل با بیش از ۶۰۰ هزار و روسیه با حدود ۴۶۰ هزار مبتلا، بیشترین تاثیر را از این بیماری همه‌گیر گرفته‌اند.

علاوه بر این، دستورالعمل‌ها به جلوگیری از  ابتلای دست کم ۴۷۰ میلیون نفر به ویروس کرونا در سراسر اروپا و آسیا کمک کرد.

با این حال، چند سیاستمدار آمریکایی باور دارند: تعطیلی‌های چند ماه اخیر وضعیت اقتصاد را خراب و میلیون‌‌ها شغل را از بین خواهد برد.

این تیم پژوهش از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی می‌گوید: این یافته‌ها نشان می‌دهد که این سیاست‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس ضروری بودند.

این در حالی است که مطالعه دوم از کالج امپریال لندن نشان داد،‌ قرنطینه و کاهش تردد اجتماعی  از مرگ ۳.۱ میلیون نفر در اروپا جلوگیری کرده است.