۰ نفر

لیدی گاگا، دونالد ترامپ را احمق و نژادپرست نامید

۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱:۴۷
کد خبر: 443419
لیدی گاگا، دونالد ترامپ را احمق و نژادپرست نامید

جنجال‌های پس از قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست میناپولیس ایالات متحده ادامه دارد. این شهروند ۴۶ ساله زیر فشار پلیس و در حالی که به حالتی غمبار می‌گفت: نمی‌تواند نفس بکشد جان باخته است. اکنون افزون بر شهروندان عادی، بسیاری از چهره‌های مشهور نیز به این اتفاق واکنش نشان داده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، قتل غم انگیز جورج فلوید که بازتابی خیره کننده در سطح ایالات متحده و حتی جهان داشته، توجه جهانیان را به سمت این موضوع جلب کرده است که چرا نیروی پلیس به التماس‌های این شهروند سیاهپوست توجهی نشان نداده است.

اکنون لیدی گاگا هنرمند مشهور در بیانیه‌ای در توییتر رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ را به «حماقت و تعصب نژادی» متهم کرد. او در این توییت نوشت که رهبری ترامپ بر ایالات متحده این کشور را در هولناک‌ترین بخش تاریخ خود فرو برده است. او نوشت: «من در این باره چیز‌های زیادی برای گفتن دارم، اما اولین چیزی که می‌خواهم بگویم این است که می‌ترسم هر چیزی که بگویم باعث عصبانیت بیشتر شود، اگرچه این دقیقاً احساسی است که دارم. من نمی‌خواهم به خشونت‌های بیشتری کمک کنم، می‌خواهم به یک راه حل کمک کنم. من از مرگ جورج فلوید به همان اندازه ناراحت هستم که از کشته شدن بیش از حد سیاهان در طول صد‌ها سال گذشته ناراحت شده ام و این‌ها همه نتیجه نژادپرستی مداوم و سیستم‌های فاسد است و من از همه این موارد عصبانی هستم.»
وی ادامه می‌دهد: «صدای جامعه سیاهان برای مدتی طولانی ساکت شده است. در نتیجه همین سکوت در زمان و مکان مهلکی قرار گرفته ایم و مهم نیست که سیاهان برای اعتراض چه می‌کنند چرا که مردم ایالات متحده هنوز هم بسیار نژادپرست هستند، این یک واقعیت است. در حال حاضر زمانی بحرانی برای حمایت از جامعه سیاهپوستان است.» او سپس ترامپ را "نژادپرست" و "احمق" خطاب کرد.
وی ادامه داد: «ما مدتهاست که می‌دانیم که ترامپ شکست خورده است. او قدرتمندترین سیستم جهان را در اختیار دارد، اما هنوز چیزی جز جهل و تعصب ارائه نمی‌دهد در حالی که زندگی سیاهان همچنان به روال سابق ادامه می‌یابد. ما می‌دانیم که او احمق و نژادپرست است. او به یک سیستم غرق در نژاد پرستی تعلق دارد. اکنون زمان تغییر است. من از مردم می‌خواهم تا به آرامی با یکدیگر صحبت کنند و الهام بخش باشند و اهمیت این مسئله را درک کنند که به جای آسیب رساندن به یکدیگر و کشته شدن افرادی که دوستشان داریم، عشق خود را به یکدیگر نشان دهیم من به عنوان یک زن سفید پوست، سوگند می‌خورم تا در کنار سیاهان بایستم.»